۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۹۱۶

عطنا - اعضای تیم دارت دانشگاه علامه طباطبایی متشکل آقایان ناصر خسروی سرپرست تیم،فرج زاهدی احمدسرائی سرمربی و با بازیکنانی پر تلاش و با انگیزه به نام های؛ امیر حسین نوری، کمال براتی، ایمان احمدی و امیرحسین شهبازی در مسابقات انتخابی دارت منطقه یک دانشجویان کشور، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شدند.

این مسابقات با حضور دانشگاه های تهران، هنر، امیرکبیر، فرهنگیان و... به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد و با توجه به کم بودن زمان آماده سازی تیم در عین حال با همدلی کادر فنی و بازیکنان موفق به کسب این مقام شدند.

سرمربی تیم دارت دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد؛ پتانسیل این ورزش برای حضور پر رنگ درمسابقات و کسب افتخار برای دانشگاه وجود دارد که البته امیدوارم این امر با شرکت در مسابقات مختلف و ایجاد لیگ دات بصورت منظم در سطح دانشگاه خصوصا خوابگاه ها اتفاق بیافتد. این مسابقات نشان داد که در دانشگاه‌ها از رشته ورزشی دارت استقبال شده و این ورزش پیشرفت خوبی دارد و بازیکنان با تلاش و کوشش برای بهبود عملکرد خود از لحاظ جسمی و روحی،خود را برای حضور در مسابقات آماده می کنند.

ورزش دارت ورزش جوانی در ایران بوده و به همین دلیل گرایش نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی چشمگیر می باشد البته این ورزش طیف سنی 9 تا 90سال و حتی افرادی که به بیماریهای خاص، جانبازان و معلولین را نیز شامل می شود.

ورزش دارت به‌صورت انفرادی یا دوبل انجام می‌شود. هر بازیکن ۳ دارت دارد تا به سمت تخته دارت پرتاب کند و سعی می‌کند بیشترین امتیاز را بگیرد. در صورتی که بازی دوبل باشد بازیکنان بصورت دو به دو با هم بازی می کنند.

ورزش دارت به روش های مختلف انجام می شود و ممکن است در مسابقات بنا به سطح مسابقات متفاوت باشد، اما در اکثر مسابقات، به صورت ۵۰۱ دبل پایان بوده و بازیکنان باید در کمترین تعداد دارت های پرتابی ممکن با هدف قرار دادن قسمت های دبل تخته دارت متناسب با امتیاز لازم به امتیاز ۰ برسند. همچنین، در برخی مسابقات، روش بازی به صورت ۳۰۱ یا ۱۸۰ می باشد.

در ورزش دارت، تنها بازیکنی که سریعتر به امتیاز ۰ برسد، برنده خواهد بود. برای دستیابی به این هدف، بازیکن بایستی با طی کردن تمرینات روحی و جسمی متناسب با این ورزش به سطحی از آمادگی برسد تا به‌صورت دقیق و با استفاده از تجربه و مهارت خود دراستقرار و پرتاب، دارت های خود را به هدف مورد نظر بزند، شاید شما میانگین اسکور در تمرینات بالای80 داشته باشید اما در زمان مسابقات به نصف کاهش پیدا کنید بنابراین با انجام تمرینات ورزش دارت ورزشکار به افزایش تمرکز و هماهنگی عصب و عضله خواهد رسید تا جایی که بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلستان در بازی های جام جهانی2022 قطر قبل از شروع بازی در رختکن دارت بازی کردند و سرمربی این تیم در تلاش بوده تا به بازیکنان خود نشان دهد که فوتبال هم مانند دارت است زیرا در دارت باید دقت زیادی به خرج داد و متمرکز بر جسم و روح خود بود وهمین طور بازیکنان باید این عقیده را پیدا کنند که توپ هایی که خواهند فرستاد به نتیجه می نشیند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار