۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۴۸۹۵

عطنا - روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت، به مناسبت بزرگداشت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و مقام معلم، گروه فلسفه و کلام اسلامی با همکاری انجمن علمی گروه، نشستی را با حضور مدیران و اساتید دانشکده ها و دانشجويان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی علامه طباطبایی برگزار نمود.

در این نشست؛ آقای دکتر کربلائي پازوکی (مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی)، ايشان مطالبي را دربارهٔ رابطه علوم انسانی و علوم اسلامی از منظر شهید مطهری مطرح نمود و اذعان داشت که در نیم قرن گذشته، شهید مطهری جزو اولین نفراتی بود که به جهاد تبیین پرداخته است و همچنين بيان كردند كه امروزه بعد از گذشت ٤٤ سال از شهادت ايشان، انديشه ها و معارف و مفاهيمي كه استاد شهيد مطهري بيان كردند، نه تنها كهنه نشده بلكه بيش از پيش و بيش تر از هر زماني مي تواند در مسائل امروزه ما و در حوزه علوم انساني مشكل گشايي كند.

آقای دکتر خلعتبری (ریاست محترم دانشکده) مباحثی را در خصوص شخصیت برجسته استاد مطهری و فضایل وی مطرح نمود و ضمن اشاره به کتاب مقتضیات زمان استاد مطهری، خاطر نشان ساخت که اساتید می‌بایستی برنامه ریزی نمایند تا با اقتباس از روش شناسی استاد مطهری، زمان سنجی و زمان فهمی را به جوانان امروز ، تفهیم نمایند.

آقای دکتر صابری ( معاونت محترم رياست دانشگاه) مطالبی را در خصوص آثار شهید مطهری به ویژه کتاب حماسه حسینی و اثاري كه مطالعه انها ميتواند در شخصيت دانشجو تغيير ايجاد كند اشاره كرد.

آقای دکتر علیرضا قائمي نيا (عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) به مسائل علوم علوم شناختی از منظر شهید مطهری پرداخت و بيان داشت كه علوم شناختی به نحوه پردازش اطلاعات در ذهن مي پردازد. همان بحثی که با مباحث ذهن شناسي شهيد مطهری در ارتباط است و نیز به بحث جدی هوش مصنوعی و دستاوردهای جدید آن در سال های ۲۰۵۰ و ۲۰۹۰ پرداخت.همچنين اذعان نمود که شهید مطهری از انصاف علمي بهرمند بود به نحوی که مخالفين اعتقادي خود را دعوت به مباحثه ميكرد. مانند گروه فرقان که وی را به شهادت رساندند.

آقای دکتر محسن قاسم پور (استاد گروه قرآن و علوم حدیث) به محتواي بعضي از یادداشت های شهید مطهری كه بعد از شهادت ايشان در چندين جلد جمع آوري شده اند، به ویژه آثاري مانند قرآن در قرآن، موضوع وحی، موضوع زن در اسلام و همچنين به دیدگاه برخي از اندیشمندان خارجی درباره استاد مطهری و موضوعات مرتبط با آن اشاره نمودند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار