۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۸۷۸

عطنا -  طرح پژوهشی پیشنهادی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در میان 56 کشور شرکت کننده، در فراخوان یونسکو مورد پذیرش قرارگرفت.

به دنبال فراخوان یونسکو و برنامه IFAP (Information for All Program) در حوزه سواد اطلاعاتی طرح پیشنهادی دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «وضعیت سواد اطلاعاتی زنان ایران: الزامات آموزش سواد اطلاعاتی وشیوه های نهادینه سازی» از سوی دکتر رضا نقیب السادات عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات با مختصات اصلی مورد انتظار یونسکو در میان 56 کشور شرکت کننده، مورد پذیرش قرارگرفت.

به گزارش مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، این طرح پژوهشی که در خصوص سواد اطلاعاتی زنان ایران است، دارای یک بخش میدانی برای سنجش وضعیت سواد اطلاعاتی در ایران و همچنین مجموعه ای از کارگاه ها است که با نظارت یونسکو و برنامه IFAP برگزار می شود.

در حال حاضر اولین کارگاه آموزشی این طرح، تحت همین عنوان با همکاری کرسی علم وفناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبائی با برخی از مراکز و سازمان های مردم نهاد فعال در این عرصه به بهانه هفته آموزش در دست برگزاری است.

با توجه به شرایط و الزامات طرح مذکور، نتایج مستقیم این طرح متوجه زنان ایرانی است و در این راستا مهمترین نیازهای اصلی جامعه زنان در زمینه سواد اطلاعاتی مورد ارزیابی قرار می گیرد. ارزیابی مهارت های تفکر انتقادی در بین زنان، ارزیابی مهارت های تولید اطلاعات در بین زنان، ارتقای سطح دانش زنان در زمینه سواد اطلاعاتی و تقویت مشارکت و شبکه روابط زنان در زمینه سواد اطلاعاتی از جمله مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.  

عقد قرار داد این طرح پژوهشی و علمی در ادامه همکاری های پیشین دانشگاه علامه طباطبائی و نهاد یونسکو است که طی دو سال گذشته با سرعت و گستردگی بیشتری پیگیری شده است. این توسعه در راستای اهداف بلند مدت دانشگاه برای تقویت همکاری های علمی و بین المللی با نهادهای بین المللی، به ویژه سازمان های زیر نظر سازمان ملل متحد است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار