۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۸۶۸

عطنا - نشست اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار و از برگزیدگان سال ۱۴۰۱ تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار عطنا، محمدعلی اسلامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این مراسم گفت: جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی است و ما آن را در سطح دانشگاهی برگزار می‌کنیم.در این جشنواره از برگزیدگان سال ۱۴۰۱ تقدیر میکنیم. حدود ۲۵ انجمن در این جشنواره شرکت کردند و ۷۶ اثر نیز از این جشنواره بر جای مانده است و در این زمینه ۱۸ نفر از داوران با ما همکاری داشتند.

اسلامی ادامه داد: معاونت دانشجویی همواره تلاش می‌کند تا زمینه کار‌های مختلف را برای دانشجویان فراهم کند، اما کرونا در این روند کمی اثر منفی داشت. برگزیدگان این جشنواره از امکانات نخبگان نیز بهره مند می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات ویژه استفاده کنند.

وی افزود: نخبه به کسی گفته می‌شود که در یک حوزه استعدادی ذاتی داشته و آن را شناخته است و در راستای آن تلاش کرده و دوره‌هایی را گذرانده است. در میان افراد عادی تقریبا کسی وجود ندارد که در یک یا دو حوزه استعداد نداشته باشد. اما تفاوتشان با افراد نخبه این است که نخبگان این حوزه‌ها را شناسایی کردند و آن را پرورش دادند.

وی تصریح کرد: اما نخبه واقعی علاوه بر شناسایی و پرورش استعداد‌ها توانسته تحولاتی در عرصه‌های مختلف از جمله ادبی اجتماعی و فرهنگی و علمی به وجود بیاورد؛ و ما به عنوان معاونت دانشجویی این وظیفه را داریم که شرایط را فراهم کنیم تا دانشجویان استعداد‌های خود را شناسایی کنند و به بلوغ برسانند.

اسلامی بیان کرد: ما امروزه در حوزه دانشگاه‌ها حدود ۱۵ رویداد بین المللی مانند جشنواره رویش، جشنواره تئاتر و... داریم تا بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.

در ادامه عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: از آنجایی که پیشرفت دانشجویان برایم اهمیت دارد تصمیم گرفتم درباره موفقیت و شروط آن صحبت کنم. کسانی در زندگی موفق هستند که اهل کار و تلاش باشند و انگیزه داشته باشند در کتاب بنجامین اسکولوم که آقای دکتر سیف آن را تحت عنوان ویژگی‌های آدمی و یادگیری آموزشگاهی ترجمه کرده اند و حاصل ۲۰ سال تحقیق نویسنده راجع به هوش و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی است، راجع به راهکار‌های رسیدن به موفقیت صحبت شده است.

دکتر معتمدی ادامه داد: ۵۰ درصد موفقیت تحت تاثیر هوش است و ۲۵ درصد آن از انگیزه نشات می‌گیرد. هوش را نمی‌توان تغییر داد، اما انگیزه را از صفر تا صد می‌توان تغییر داد. از نظر بنده شاگرد اول‌ها لزوما باهوش نیستند، اما انگیزه بالایی دارند.

وی افزود: نکته بعدی در مورد انسان‌های موفق همت بلندشان است؛ و آنان به درستی از زمانشان بهره می‌برند و برای اوقات مختلف زندگی خود برنامه ریزی دارند. برای مثال شهید ثانی در جلسات خود به محض اینکه زمان اضافی پیدا می‌کردند شروع به نوشتن یادداشت‌های خود می‌کردند.

وی تصریح کرد: آخرین نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که انسان‌های موفق توان درک دیگران را دارند و انسان‌های روشن بین به دیگران احترام می‌گذارند.

در ادامه‌ی اختتامیه توسط آقایان معتمدی و اسحاقی و قنبری و سید نقوی از افراد زیر تقدیر شد:

افشین میرزا لو دبیر انجمن (رتبه اول در بخش انجمن برتر و بخش ویژه انجمن علمی آموزش و پرورش)

حمیدرضا مقامی (رتبه دوم در بخش انجمن برترو رتبه اول در بخش محتوای دیجیتال و شایسته تقدیر در بخش نشریه و پویا)

مریم رجبیان (دبیر انجمن رتبه دار در انجمن علمی و آموزشی و رتبه دوم در بخش انجمن برتر)

علیرضا فروتن (رتبه سوم در بخش انجمن برتر و استاد مشاور در انجمن)

و دبیر انجمن سرکار خانم مریم جعفری

حمیده عادلیان (رتبه سوم در بخش دیجیتال و استاد مشاور انجمن مددکاری اجتماعی)

دبیر انجمن خانم روناک ایرجی و زهرا جام بزرگ و مهدی باقریه (شایسته تقدیر در بخش انجمن برتر و رتبه دوم در بخش محتوای دیجیتال و رتبه دوم در بخش ویژه و نشریه و شایسته تقدیر بخش خلاق و انجمن منتخب در بخش کار آفرینی)

مریم مرادی و دبیر انجمن خانم زهرا طاهری در انجمن زبان و ادبیات روسی (شایسته تقدیر در بخش انجمن برتر و رتبه دوم در بخش مسابقه و محتوای دیجیتال)

مهدیه محمد تقی زاده استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی حقوق خانواده و دبیر انجمن خانم مرضیه عامری فر (رتبه اول در بخش مسابقه و بخش ویژه)

رز فضلی و دبیر انجمن خانم شیرین حاجی (انجمن منتخب در بخش انجمن بین الملل انجمن علمی دانشجویی مطالعات افغانستان)

مرتضی خرسندی و دبیر انجمن خانم مبینا حاج رضایی (انجمن علمی دانشجویی اقتصاد انرژی و محیط زیست رتبه دوم در بخش خلاق و شایسته تقدیر در بخش ویژه)

رویا معتمد نژاد استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی حقوق ارتباطات و دبیر انجمن خانم زهره برادران مفید (رتبه اول در بخش پویا)

شیرزاد طایفی استاد مشاور انجمن علمی ترکی استانبولی و فهیمه ابراهیمی استاد مشاور انجمن و دبیر انجمن سرکار خانم فاطمه زارعی (انجمن علمی دانشجویی تاریخ)

زهرا کرم زاده استاد مشاور انجمن و دبیر انجمن آقای سعید نصرالهی (انجمن شایسته تقدیر در بخش خلاق انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات عربی)

طاهره گندم خواه استاد مشاور انجمن علمی و دانشجویی زبان شناسی و دبیر انجمن آقای مصطفی برزگر (رتبه اول در بخش نشریه و انجمن شایسته تقدیر در بخش محتوای دیجیتال)

میترا سمیعی استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات جامعه شناسی

فهیمه عسگری و مهدی خانجانی استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی روان شناسی

دبیر انجمن خانم خدیجه جنت علی پور (رتبه سوم در بخش نشریه)

شهرام زر نشان استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی حقوق بین الملل

دبیر انجمن خانم سارا دانشمند وجناب آقای دکتر مهدی مولایی استاد مشاورانجمن علمی دانشجویی علوم ارتباطات

دبیر انجمن سرکار خانم فاطمه معتضدی (رتبه سوم در بخش مسابقه)

ماندانا تیشه یار استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی مطالعات ترکی استانبولی و انجمن علمی دانشجویی مطالعات منطقه‌ای و رتبه اول در بخش خلاق

دبیر انجمن خانم ثریا منصوری و رضا افقی استاد مشاور انجمن

دبیر انجمن آقای سعید ناصری دبیر انجمن از بیمه اکو (شایسته تقدیر در بخش محتوای دیجیتال و نشریه وپویا)

علیرضا کوشکی استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی مدیریت دولتی

دبیر انجمن ملیکا نادر خمسه (شایسته تقدیر در بخش محتوای دیجیتال و رتبه سوم در بخش خلاق)

محمد مهدی محبیان استاد مشاور انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی

دبیر انجمن مریم رجبیان (رتبه اول بخش کتاب و بخش فردی)

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار