۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۸۵۸

عطنا - فرندز سریالی تلویزیونی به کارگردانی وارنر بروس است و در سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ تولید شده است؛ این فیلم دارای ده فصل است.

فرندز زندگی ۶ دوست (ریچل،راس،مانیکا،چندلر،فیبی و جویی) را روایت می کند که رابطه ای خوب و صمیمی یا یکدیگر دارند.

فرندز از نظر بسیاری از مخاطبان فیلمی جذاب است و در زمینه یادگیری زبان انگلیسی نیز تاثیر زیادی دارد زیرا برخی جملات توسط بازیگران در این سریال آنقدر تکرار می‌شوندد تا کاملا ملکه ذهن شود.

شاید از نظر برخی افراد این سریال هدفی جز سرگرم کردن مخاطب ندارد و در پس آن چیز دیگری وجود ندارد، اما این تصوری کاملا اشتباه است.

هر محتوای فرهنگی که در رسانه ها تولید می شود هدفی دارد. جدا از این بحث که هدف تمامی تولیدات رسانه ای تاثیر گذاری بر روی مخاطب است، این مسئله که هر محتوا قرار است دقیقا چه تاثیری بر مخاطب بگذارد و چه فکر محوری را به او القا کند، حائز اهمیت است.

هدف فرندز این است که آمریکایی ها را افرادی با فرهنگ، با شخصیت، وفادار و متعهد نشان دهد و چنین القا می کند که هر کس جز آمریکایی ها و بدون موی بلوند و پوستی سفید فردی بی فرهنگ و بی شخصیت است.
برای مثال در یکی از قسمت های سریال راس گلر شخصیت مرد سریال فرندز، با یک دختر غیر آمریکایی  آشنا می شود و آن دختر به دلیل یک سو تفاهم ساده راس را از زندگی خود بیرون می کند. این فرد شخصیتی عصبی دارد و در روابط خود با همسایگانش نیز رفتار درستی ندارد. بنابراین به طور غیرمستقیم بی فرهنگی و غیرمنطقی بودن افراد غیرآمریکایی به مخاطب القا شده است.

این سریال در عین جذابیت گاهی اوقات دارای محتوای بسیار نژاد پرستانه بوده و تنها شهروندان آمریکا را افرادی خوشبخت جلوه داده و آنها را کاملا در رفاه نشان می دهد و باقی انسان ها را افرادی کاملا بی هدف و محدود جلوه می دهد. لذا بهتر است مخاطبان در زمان تماشای این نوع سریال ها به اهداف پشت پرده ساخت آنها نیز توجه داشته و محتوای القا شده را بدون بررسی و تفکر نپذیرند.
 
نویسنده: انوشا بدری

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار