۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۶:۴۴
کد خبر: ۳۰۴۸۴۴

عطنا - ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه ۷ اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه لومونوسف مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه، ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی طرح‌ریزی شده است در دانشگاه لومونوسف مسکو افتتاح شد.

برگزاری نشست های مختلف از جمله تبادل نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و فدراسیون روسیه در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک، بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک  ‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه نیز از برنامه های حاشیه ای این اجلاس خواهد بود.

بازدید از دانشکده‌ها و موزه‌های دانشگاه لومونوسف و بازدید از سایر دانشگاه‌های مسکو از دیگر برنامه‌های روسای دانشگاه‌های حاضر در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه است.

در حاشیه برگزاری این اجلاس چندین تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و چند دانشگاه روسیه امضا شد. تفاهم نامه همکاری با دانشگاه مالی روسیه، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اوفا، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تمسک، دانشگاه کازان و نیز مدرسه عالی اقتصاد از جمله برنامه های این سفر است.
در این نشست رؤسای ۲۴ دانشگاه برتر روسیه و ۱۵ دانشگاه برتر ایران از جمله دانشگاه‌های علامه طباطبائی تهران، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، تبریز، اصفهان، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، شیراز و الزهرا (س) در ششمین اجلاس حضور خواهند داشت.

لازم به ذکراست دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، از سال ۱۳۹۴ با هدف توسعه همکاری دانشگاهی بین کشورهای ایران و روسیه، در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده و تا کنون پنج اجلاس مشترک با حضور مقامات علمی دانشگاهی دو کشور برگزار شده است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار