۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۸۲۶

عطنا - مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با عطنا به تشریح وظایف این معاونت در چارچوب برنامه راهبردی دانشگاه پرداخت.

وی در ابتدا در توضیح ضرورت تدوین چنین برنامه‌ای گفت: برنامه راهبردی نقشه راه بلند مدت و تقسیم شده برنامه های میان مدت است. ساختار و سازمانی مانند دانشگاه در سطح دانشگاه علامه طباطبایی که سردمدار حوزه علوم انسانی در کشور است، بدون داشتن افق مشخص و استرتژی هایی برای رسیدن به افق ها نمی تواند موفق عمل کند.

او ادامه داد: لذا داشتن برنامه راهبردی برای دانشگاه یک ضرورت است تا این مجموعه دچار روزمرگی نشود و بتواند نقش اساسی خود را در ارتباط با جامعه و صنعت و مسائل کلان کشور ایفا کند و ماموریت های اصلی در حوزه آموزش و پژوهش را با استفاده از برنامه راهبردی و با روشن شدن چشم اندازها  و مسیرعملیاتی به نحو احسن به پیش ببرد. لذا داشتن برنامه راهبری برای دانشگاه مثل نان شب واجب است.

وی در توضیح اقدامات معاونت دانشجویی برای پیشبرد برنامه راهبردی دانشگاه گفت: برنامه راهبردی دانشگاه منظرهای هشت گانه و اهداف اصلی دارد که از جمله می توان به تعالی آموزش، بین المللی سازی، تحول در علوم انسانی و غیره اشاره کرد. بار اصلی هر یک از این منظرهای استراتژیک بر دوش یک معاونت است و البته برخی از فعالیت ها بین معاونت ها و دانشکده ها توزیع می شود.

واحدی اظهار داشت: یکی از این حوزه ها و منظرهای استراتژیک برنامه راهبردی دانشگاه ارتقای سطح خدمات رفاهی، فرهنگی و سلامت جسم و روان دانشجویان است. آنچه معاونت دانشجویی بنا بر ماموریت های خود عهده دار شده، تمرکز بیشتر بر روی این هدف است. یعنی ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و حفظ و نگهداشت و ارتقای سلامت جسم و روان دانشجویان که حوزه های مختلف معاونت دانشجویی، مثل مدیریت دانشجویی، تربیتن بدنی، مشاوره و بهداشت و درمان متولی این موضوعات هستند.

او در پایان گفت: البته معاونت دانشجویی می تواند در سایر اهداف مانند برند سازی، تعالی آموزشی و غیره تاثیرگذار باشد. ولی اصلی ترین آن مربوط به ارتقای وضعیت کیفی خدمات رفاهی و حفظ و نگهداشت و ارتقای سلامت جسم و روان دانشجویان است.

مصاحبه: انوشا بدری

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار