۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۸۲۶

عطنا - مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با عطنا به تشریح وظایف این معاونت در چارچوب برنامه راهبردی دانشگاه پرداخت.

وی در ابتدا در توضیح ضرورت تدوین چنین برنامه‌ای گفت: برنامه راهبردی نقشه راه بلند مدت و تقسیم شده برنامه های میان مدت است. ساختار و سازمانی مانند دانشگاه در سطح دانشگاه علامه طباطبایی که سردمدار حوزه علوم انسانی در کشور است، بدون داشتن افق مشخص و استرتژی هایی برای رسیدن به افق ها نمی تواند موفق عمل کند.

او ادامه داد: لذا داشتن برنامه راهبردی برای دانشگاه یک ضرورت است تا این مجموعه دچار روزمرگی نشود و بتواند نقش اساسی خود را در ارتباط با جامعه و صنعت و مسائل کلان کشور ایفا کند و ماموریت های اصلی در حوزه آموزش و پژوهش را با استفاده از برنامه راهبردی و با روشن شدن چشم اندازها  و مسیرعملیاتی به نحو احسن به پیش ببرد. لذا داشتن برنامه راهبری برای دانشگاه مثل نان شب واجب است.

وی در توضیح اقدامات معاونت دانشجویی برای پیشبرد برنامه راهبردی دانشگاه گفت: برنامه راهبردی دانشگاه منظرهای هشت گانه و اهداف اصلی دارد که از جمله می توان به تعالی آموزش، بین المللی سازی، تحول در علوم انسانی و غیره اشاره کرد. بار اصلی هر یک از این منظرهای استراتژیک بر دوش یک معاونت است و البته برخی از فعالیت ها بین معاونت ها و دانشکده ها توزیع می شود.

واحدی اظهار داشت: یکی از این حوزه ها و منظرهای استراتژیک برنامه راهبردی دانشگاه ارتقای سطح خدمات رفاهی، فرهنگی و سلامت جسم و روان دانشجویان است. آنچه معاونت دانشجویی بنا بر ماموریت های خود عهده دار شده، تمرکز بیشتر بر روی این هدف است. یعنی ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و حفظ و نگهداشت و ارتقای سلامت جسم و روان دانشجویان که حوزه های مختلف معاونت دانشجویی، مثل مدیریت دانشجویی، تربیتن بدنی، مشاوره و بهداشت و درمان متولی این موضوعات هستند.

او در پایان گفت: البته معاونت دانشجویی می تواند در سایر اهداف مانند برند سازی، تعالی آموزشی و غیره تاثیرگذار باشد. ولی اصلی ترین آن مربوط به ارتقای وضعیت کیفی خدمات رفاهی و حفظ و نگهداشت و ارتقای سلامت جسم و روان دانشجویان است.

مصاحبه: انوشا بدری

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
انجمن های علمی
سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد
به همت انجمن سواد رسانه ای ایران و با همکاری فرهنگسرای رسانه، ساترا و مجمع رصتا؛

سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد

همایش و وبینار بین‌المللیِ«معرفی رهیاری(کوچینگ) نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی»، از سوی انجمن سواد رسانه ای ایران و باهمکاری فرهنگسرای رسانه،ساترا ومجمع رصتا برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار