۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۸۰۹

عطنا - عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عطنا، محوری ترین فعالیت دانشگاه علامه طباطبایی بر اساس سند راهبردی آن را تحول در علوم انسانی دانست.

وی در این مورد گفت: محوری ترین فعالیت دانشگاه علامه طباطبایی تحول در علوم انسانی تعریف شده و بقیه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و بین المللی دانشگاه نیز به همین بحث می پردازد.

او افزود: محورهای دیگر برنامه راهبردی عبارتند از بهره وری، افزایش اعتبار برند دانشگاه، تعالی فعالیت های آموزشی و پژوهشی، هدفمندسازی پژوهش ها و ارتباط با جامعه.

معتمدی ادامه داد: یکی از تفاوت های این برنامه راهبردی با برنامه های راهبردی سایر نهادها این است که از بالا به پایین تدوین و ابلاغ نشده است. در دانشگاه نخبگان و اندیشمندان حضور دارند و آنان در نگارش برنامه راهبردی برای بین المللی سازی، تحول در علوم انسانی و افزایش برند دانشگاه و به منظور تحقق سایر اهداف مشارکت داشته اند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: هر دانشکده بر اساس برنامه راهبردی که به دانشگاه می دهد و مصوب می شود اعتباراتی را دریافت می کند تا بتواند تا پایان سال برنامه خود را عملیاتی کند. فرایندها نیز اصلاح و بازنگری شده و تلاش شده برخی اختیارات متمرکز به دانشکده ها تفویض شود. شرایطی نیز فراهم شده تا خود دانشکده ها برای ارتباط با صنعت و درآمدزایی فعالیت کنند.

او گفت: باید تلاش کنیم متخصصان دانشگاه با تخصص و توانایی خود شرکای نهادی را در دستگاه های اجرایی پیدا کنند. مثلا دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با تعامل با آموزش وپرورش و بهزیستی در راستای کمک تخصصی به این دستگاه ها می تواند نقش ایفا کند. همچنین معاونت های مختلف دانشگاه برنامه های راهبردی خود را ارائه می دهند و اینها با برنامه راهبردی دانشکده ها یکدیگر تلفیق می شوند.

فیلم این گفتگو را با هم می‌بینیم:

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار