۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۰۴۸۰۵

عطنا - امشب، دومین شب از شب های قدر است، شبی که به صراحت سخن خداوند، در آن شب، قرآن نازل شده است و از نظر ارزش از هزار شب برتر و والاتر و بهتر است، در این شب ملائکه الهی و روح اعظم به امر پروردگار  بر زمینیان  و بر عرش و فرش نازل می شوند و تکلیف مهم ترین امور و مسایل را مشخص می کنند و این انزال ملائکه و انزال روح اعظم و تعیین تکلیف مسایل  مهم جهان و جهانیان و عرشیان و فرشیان با سلم و صفا و صدق و بدون هبچ شک و تردید، تا فحر صبح ادامه دارد.

اما با همه ی این توضیحات و مشخصاتی که برای شب قدر خداوند ، مشخص فرمودند و بیان کردند ، اما با یک جمله که *و ما ادراک ما لیله القدر *  دسترسی فهم بشر را به عمق معرفتی و معنایی همه ابعادی وجودی و موجودی،  فعلی و فاعلی ، ظاهری و باطنی و... شب قدر ، غیر ممکن می داند، اکر چه هر کسی به قدر ، قدر خود و به اندازه ظرفیت وجودی خود و به قدر استعداد و آمادگی دریافت های خود از شب قدر می تواند  توشه راه و مسیر زیست روزانه فردی و اجتماعی خود را که باید در بقیه شب و روز عمر خود  طی کند، را بر دارد.

اعمال و مناسک ابن سه شب که نمادی است از عمق معنایی باطن شب قدر، خاص است .دعا و مناجات در این سه شب از روح و ریحان و باطن خاصی برخوردار است. مومنین و مسلمانان و مناجات کنندگان در این سه شب ، هر کسی به اندازه درک و فهم معرفتی و دلی و عشقی خود ، برداشت هایی دارند و کاملا این برداشت ها و این سرمایه ها با دیگر عبادات در دیگر ایام سال  متفاوت است. بنا بر آن چه بزرگان ما درباره شب های قدر فرموده اند ، در شب قدر تکلیف مقدرات ریز و درشت و کوچک و بزرگ جهان هستی و کائنات و از جمله تکلیف وضعیت اجتماعی و سیاسی مردم ، خواه مسلمان یا غیر مسلمان،  همه و همه از طرف رب العالمین روشن می شود و بر قلب قطب عالم امکان نازل  و عرضه می شود و با  توشیح و امضای آن حضرت و از کانال آن حضرت بر زمین و زمینیان و عرش و فرش  ساری و جاری می شود.

بی شک  امروز یکی از امور  مهم ، و بلکه باید  گفت مهم ترین امور، تعیین تکلیف وضعیبت مبارزه دو جبهه مستکبرین و مستضعفین جهان است که از ناحیه خداوند مقدر می شود و از طریق و به دست امام زمان ساری و جاری می شود. وضعیت و شرایطی که می بینیم در جهان روز به روز به نقطه حساس خود  می رسد که گویا زیست و حیات یکی در گروی زیست و حیات دیگری است. امروز آمریکا و همپیمانانش و خاصه رژیم کودک کش و جعلی صهیونیست ها به درستی درک کرده‌اند که حتما تداوم قدرتشان منوط به شکست و اضمحلال قدرت ، و  توان جبهه مقاومت اسلامی و مردمی در منطقه و بلکه توان  قدرت مخالفان نظام سرمایه داری در جهان است،  همان گونه که جبهه‌ مقاومت و جبهه مستضعفان نیز به درستی به این شناخت و درک رسیده‌ اند  که مانایی و بودن و هویت آنان در هندسه قدرت سیاس آینده جهان‌، در گروی  حذف قدرت شیطانی حاکمان کاخ سفید و رژیم جنایت پیشه اسراییل است.

همه می دانیم و جهانیان نیز می دانند امروز،  نبرد و مبارزه این دو جبهه حق و باطل از مهم ترین و بلکه مهم ترین امور سیاسی جهان‌ است . و بی شک خداوندی که یکی از صفاتش ، درهم کوبندگی ستمگران و دستگیری از مستضعفین است،  یکی از امور مهم را که تقدیر می فرمایند، حذف حاکمیت پرچم کفر و شرک و نفاق بین المللی است و در نقطه مقابل  به قدرت رسیدن ، محرومان و پا برهنگان و مظلومان یمنی ، فلسطینی ، لبنانی ، سوری ، عراقی ،ایرانی، برزیلی ، اوگاندایی  و دیگر مظلومان از جغرافیای سیاسی جهان‌ است ، آن  شالله، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد این امر محقق شود.

 به نظر می رسد این دعا و این درخواست باید در راس همه ی دعا های ما باشد که کلید آن به دست منجی عالم بشریت است ، پس دعا برای ظهور و دعا برای انجام اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی  من و شما که تسهیل گر زمینه های ظهور است ، از بالاترین و والاترین دعا های این شب هاست و به نظر می رسد از مهمترین امور هویتی مسلمان‌ و شیعیان و مستضعفین جهان باشد.

نویسنده: دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار