۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۰۳
کد خبر: ۳۰۴۷۹۸

عطنا - سید جلال دهقانی فیروزآبادی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی از ماهیت و مختصات «بازی بزرگ» در منطقه خاورمیانه گفت و توضیح داد که بازی بین قدرت های بزرگ فرصت هایی ایجاد می کند و امروز، این بازی بزرگ در خاورمیانه به نظم بین الملل مربوط می شود. از نظر او این بازی بزرگ، گذر از نظم لیبرال به نظم پساغربی اوراسیایی است که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده است. 

به گفته وی بعد از جنگ جهانی دوم یکی از مولفه های آمریکا، جلوگیری از منطقه هژمون در منطقه خلیج فارس بوده است. سید جلال دهقانی فیروزآبادی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی بر این باور است که راهبرد آمریکا در خاورمیانه حضور هدفمند در راستای مهار چین، روسیه و ایران است و از طریق موازنه فراساحلی و برون سپاری ماموریت آن را دنبال می کند

وی به اهداف بازیگران مختلف منطقه و بین الملل در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت ایران باید از فرصت ظهور مسالمت آمیز چین به عنوان یکی از بازیگران اصلی در منطقه و کاهش نفوذ آمریکا استفاده کند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار