۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۷۹۷

عطنا - اخیرا شاهد ظهور فناوری جدید هوش مصنوعی هستیم و میبینیم که چگونه بر بسیاری ازصنایع مختلف تاثیر گذاشته است. به زبان ساده چت جی پی تی ربات گفت و گوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAi واقع در سانفرانسیکو توسعه یافته است و برای استفاده همگان در مرورگر های وب در دسترس است. چت جی پی تی یکی از محبوبترین فناوری های هوش مصنوعی بوده است که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند.

چت جی پی تی، توسط یک الگوریتم پیچیده به نام Large language model طراحی شده است . چنین الگوریتم هایی با مقادیر انبوهی از داده های متنی تغذیه می شوندکه سپس به آن ها اجازه می دهد به درخواست ها به شیوه ای واقعی و شبیه انسان پاسخ دهند ، به زبانی دیگر یک سیستم محاسباتی است که به عنوان پردازش زبان طبیعی شناخته می شود.

اما چه چیزی چت جی پی تی را منحصر به فرد می کند؟ همینکه چت جی پی تی قادر است با شما مکالمه کند، مثل اینکه شما با یک فرد هوشیار صحبت می کنید. چت جی پی تی می تواند با شما در مورد تاریخ، فلسفه، فرهنگ و غیره گفت و گو کند. علاوه بر این، می تواند اشعار خواننده مورد علاقه شما را نیز تولید کرده و به شما در نوشتن کد کمک کند و در بسیاری از کارهای دیگر دستیار شما باشد.

بسیاری از مردم از چت جی پی تی برای نوشتن کپشن های اینستاگرام ، مقالات دانشگاهی ، یا حتی پیشنهادات تجاری خود استفاده می کنند ؛ اخیرا نیز شاهد اخباری بوده ایم که خبرنگاران نیز برای تهیه اخبار تجاری و ورزشی و گاها سیاسی از چت جی پی تی استفاده میکنند و سپس با استفاده از یکی دیگر از ربات های این فناوری جدید هوش مصنوعی ، نوشته های این ربات را به گونه ای تبدیل می کنند که گویی دست نوشته انسان است و دیگر قابل بررسی نیست که آیا این نوشته را چت جی پی تی نوشته است یا انسان!

در مورد اینکه باید از چت جی پی تی باید استفاده کرد یا خیر ، کارشناسان حوزه های مختلف نظرات مختلفی ارائه داده اند . عمده نگرانی هایی که در مورد استفاده از این فناوری مطرح می شود مربوط به تسخیر قوه خلاقیت انسان مربوط می شود ؛ در حالی که عمده این نگرانی و ترس ها در مورد چت جی پی تی ملموس و عیان است ، همچنان کارشناسان آی تی ، نکات مثبت زیادی را برای این هوش مصنوعی و اثری که می توانند در حوزه های مختلف زندگی انسان داشته باشد صحبت به میان می آورند ؛ آن ها به خصوص درحوزه تجارت معتقدند فناوری هوش مصنوعی می تواند کار ها را سریع تر و آسان تر انجام دهد.

 اخیرا آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAi ، GPT-4 را منتشر کرده است، آخرین نسخه از سیستم هوش مصنوعی پیشگام که ChatGPT را تقویت می کند، که بر اساس ادعا سازندگان  و توسعه دهندگان خلاقانه تر است، احتمال کمتری دارد حقایق را بسازد و نسبت به نسل قبلی خود سوگیری کمتری دارد. سام آلتمن، یکی از بنیانگذاران OpenAI، که آن را "تواناترین و همسوترین مدل ما تاکنون" می نامد، گفت که سیستم جدید یک مدل "چند وجهی" است، به این معنی که می تواند تصاویر و همچنین متن را به عنوان ورودی بپذیرد و به کاربران امکان می دهد در مورد تصاویر سؤال بپرسند. نسخه جدید می‌تواند ورودی‌های متنی عظیم را مدیریت کند و می‌تواند بیش از 20000 کلمه را به‌طور هم ‌زمان به خاطر بسپارد و روی آن عمل کند ، و به آن اجازه می‌دهد یک رمان کامل را تولید و انتشار دهد.

نویسنده: آزاد لطفی  

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار