۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ۰۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۷۸۲

عطنا - بزرگداشت دین خدا و ارج نهادن به رسالت پیامبران و خاصه خاتم الانبیا و کوششی است برای تداوم و استمرار حکومت علوی که ان شالله در حکومت مهدوی به نتیجه نهایی می رسد.

تنها ۵۰ روز پس از پیروزی بزرگ مردم ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۸، گذشته بود که طی دو روز همه پرسی ملی و همگانی و عمومی برای تعیین نوع و سیک حکمرانی انجام شد که در آن نوع و سبک جمهوری اسلامی با دو گزینه آری و خیر به همه پرسی گذاشته شد و در نتبجه با حدود ۹۸ درصد آری مردم ایران با نظام جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند و الحق و انصاف هم در طول این ۴۴ سال پای حرف خود ایستادند و اگر چه هزینه هایی زیادی از جان بهترین عزیزان خود و تلخی و سختی تحریم اقتصادی و دیگر سختی ها را تحمل کردند اما به آری خود پشت پا نزدند و خداوند هم به پاس این مقاومت جانانه و مردانه مردم ایران ، نه فقط توطئه ها و نقشه‌ های دشمنان مجهز و قدرتمند آنان را بی اثر کرد. بلکه امروز این مردم ایران و ابن کشور ایران است که در منطقه حرف اول را می زند و آمریکا را ذلیلانه از منطقه بیرون می راند . دشمنانی که در راس آن سران کاخ سفید و صهیونیست های بین المللی و سران کشورهای اروپایی و بسیاری از مرتجعان و معاندان قرار داشتند و دارند ، اما با دست قدرتمند خداوند همه ناکام ماندند.

بزرگداشت و یادآوری روز جمهوری اسلامی ایران، یعنی بزرگداشت فرهنگ علوی و فاطمی و مکتب حسینی و عاشورایی در دوره ای که قارون ها و فرعون های مدرنیته و پسا مدرنیته با بلعیدن اقتصاد جهانی می کوشند تا با اعمال سلطه و سیاست های ترکیبی جنگ ، رسانه ، تحریم و تحریف مردم ایران را از گذشته با افتخار خود پشیمان کنند و دوباره بر گرده آنان سوار شوند.

آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی که باید در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران ، یکی یکی محقق شود و بسیاری از آن ها محقق شده است که در راس همه ی آنها شکستن ابهت و شوکت و قدرت نظام لیبرال دموکراسی آمریکا و صهیونیست ها است و اعتماد به نفس مردم جهان ، همه و همه در گروی بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران است. دامنه این بزرگداشت از یادآوری نمادین تا جان فشانی و ایثار و تلاش در همه عرصه ها است.

اگر ۲۲ بهمن ۵۷ نبود و اگر ۱۲ فروردین ۵۸ نبود ، بی شک امروز ابن گروهبان های آمریکایی بودند که در کشور ما همه کاره بودند. و اکر امروز قدرت های بزرگ در لبنان ، در بمن ، در عراق در سوریه در منطقه ، در افغانستان ، خوار و ذلیل شده اند و از گروهی کوچک اما با ایمان شکست خوردند، ریشه همه ی این شکست ها برای آنان و این پیروزی ها برای هسته های حزب الله در سراسر جهان ، ایران اسلامی و ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین است. پس شکر نعمت آن است که در تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران بکوشیم و از کارهایی که سبب تضعیف آن می شود پرهیز کنیم.

بی شک معیار سنجش ایمان ما در فردای رستاخیز فقط حجم نماز و روزه و حج و امثال آن نیست اگر بدون ولایت باشد . اگر بدون حفظ نظام باشد و اگر بدون راه و رسم شهدا و شهید سلیمانی باشد. امام خمینی با این مضمون فرمودند امروز، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از حفظ اسلام بالاتر است زیرا اگر خدای ناکرده نظام آسیب ببیند تا قرن ها از اسلام خبری نیست. بی شک امروز تضعیف رهبری عزیز، یعنی تقویت ترامپ و بایدن و نتانیاهو، بی شک امروز تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی تقویت نظام سرمایه داری لیبرال دموکراسی آمریکایی، حساب نقادی های مسئولانه و آسیب شناسی های متعهدانه جدا است و امری لازم.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار