۰۵ فروردين ۱۴۰۲ ۰۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۴۷۸۰

عطنا - اوریانا فالاچی متولد ۲۹ژوئن ۱۹۲۹روزنامه‌نگار، نویسنده و مصاحبه‌گر سیاسی ایتالیایی است. آنچه او را بیش از هرچیز مشهور کرد مصاحبه هایی بود که با رهبران سرشناسی همچون محمدرضا پهلوی، امام خمینی،یاسر عرفات،گاندی،جرج حبش و…داشته است.

فالاچی نویسنده ماهری بود که از آثار او می‌توان به کتاب های زندگی جنگ و دیگر هیچ ،مصاحبه با تاریخ،نامه به کودکی که هرگز زاده نشد، جنس ضعیف و…اشاره کرد. 

تحلیل و نگاهی مختصر به قلم این نویسنده در کتاب زندگی ،جنگ و دیگر هیچ:
 
پیش از هرچیز یاید بگویم اگر میخواهی این کتاب را بخوانی ابتدا کتاب جنگ ویتنام را بخوان تا کلیتی در ذهنت شکل بگیرد. زنده باد زندگی و مرگ بر مرگ ؛ مرگ بر جنگ ،مرگ بر ناامنی …

زندگی ساده است، آرامش جریان دارد، شادی موج می‌زند اما گاهی کسانی میخواهند اینها را از یک ملت سلب کنند.

وقتی کتاب را میخوانی میفهمی که قدرت همه کاره است ؛ در ویتنام صلح برقرار بود،رودخانه صاف و زلال جاری بود،کودکان مشغول بازی بودند که ناگهان آتش خمپاره‌ها زندگی را دگرگون کرد.

وقتی این کتاب را می‌خوانید ناامید نشوید که در یک دنیای بی‌رحم زندگی میکنید،ناامید نشوید اگر عدالتی نمیبینید،تا مرز جنون نروید اگر میفهمید دنیا دنیای ظالمان است،دنیای قدرتمندان، صاحبان توپ و تانک.

بنظر من این کتاب را بخوانید تا چهره عریان جنگ را ببینید،درک کنید و بیشتر از پیش بفهمید.

در قسمتی از کتاب میخوانیم: هیچ جای دیگر غیر از ویتنام نمیتوانست به من بهتر ثابت کند که برای قاتل شدن لازم نیست نازی بود،وبه نام دموکراسی، آزادی خواهی و محبت هم میتوان به همان اندازه که به نام رایش بزرگ قتل عام کردی،قتل عام کنی.

قلم نویسنده به حدی شیوا است که تو را از اتاقت می‌کشاند به ماجرای جنگ ویتنام! اگر می‌خواهید چهره واقعی آمریکا را بشناسید پیشنهاد من خواندن این کتاب است،همچنان نتایج دخالت ارتش آمریکا در ویتنام قابل مشاهده است.با خواندن این کتاب میتوان لحظه های غم و شادی را کنار هم احساس کرد،شاید برای ماهم اتفاق بیفتد پس بخوانید تا بدانید.

من میگویم گاهی آرامش هدف دشمن قرار میگیرد،وقتی کتاب را خواندم آرامش ویتنام را احساس کردم و بعد با کلمه های نویسنده وارد ناامنی ،ترس ،جنگ و خفقان شدم…این قدرت قلم است! روایت لحظه به لحظه جنگ هنر است،ترس را کنار لبخند گنجاندن هنراست این کتاب اثر یک هنرمند است!

زنده باد زندگی/ زنده باد آرامش
مرگ بر مرگ/ مرگ بر جنگ ….

آری زندگی جنگ است و دیگر هیچ،زندگی جنگ دولت هاست،دولت است که طعم جنگ را به ملت میچشاند…
اگر در فضای امن کشورت به سر میبری و این کتاب را میخوانی بیشتر از پیش قدر آرامش و امنیت را میدانی ولی بدان اتفاق می افتد شاید برای تو ،آری تو،تویی که در آرامش به سر میبری …

گزارش لحظه به لحظه جنگ دشوار است دشوارتر آنکه خود وسط جنگ باشی و بعد آنرا مرور کنی و گزارش دهی ،یادآوری خاطرات جنگ ترسناک تر از جنگ است!

بازهم زنده باد زندگی، مرگ بر مرگ ،مرگ بر کسانی که آرامش را از آدم ها میگیرند و آینده ای نکبت را بر آدم ها تحمیل میکنند.

نویسنده: کوثر خدایاری

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار