۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۴۷۶۷

عطنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان اینکه راه‌اندازی نخستین نشریه انجمن علمی_دانشجویی روابط عمومی یک کار ابداعی است گفت: پیش از این، انجمن علمی_دانشجویی روابط عمومی باید دست بکار می‌شد، چرا که یکی از رسالت‌های روابط عمومی است.

محسن حبیبی با تشریح اینکه عده‌ای روابط عمومی را بنگاهی برای ارائه گزارش‌های روتین عملکردی می‌دانند افزود: ارائه گزارش بخش کوچکی از وظایف روابط عمومی است و ما در روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی سعی داشتیم علاوه بر کارهای روزمره، فعالیت‌های دیگری که نشان دهنده رسالت روابط عمومی است را انجام دهیم.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید هماهنگ کننده روابط مطلوب و حسنه بین اجزای یک سازمان و جامعه باشد؛ در اصل باید وظایف افراد را شناسایی و سپس روابط درون سازمانی و برون سازمانی را برقرار کند، همچنین با ابزارهای رسانه‌ای آشنا باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، این حرفه را یک اقدام مداوم و دائمی دانست و اضافه کرد: در شغل روابط عمومی اصطلاح ۲۴_۷ رایج است؛ در واقع فردی که در این حرفه فعالیت می‌کند ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته مشغول بکار است.

حبیبی با اشاره به اینکه در روابط عمومی دانشگاه از ابزار آلات بروز و مطلوبی استفاده می‌شود تصریح کرد: با استفاده از ابزارهای بروز توانستیم بسیاری از اقدامات رسانه‌ای را در سطح نسبتا مطلوبی به سرانجام برسانیم.

وی از برنامه‌های انجام شده خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان امور دانشجویی، ماموریت برگزاری جشنواره سردار شهید سلیمانی را به دانشگاه علامه طباطبائی داده بود که از برگزاری این مراسم رضایت بالایی را داشتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: خوشبختانه درحال حاضر دانشگاه در حوزه روابط عمومی نیروهای انسانی کاربلد و حرفه‌ای را دارا است، در اصل افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند تحصیلات مرتبط با این رشته را دارند.

حبیبی از برپایی اولین نمایشگاه‌ دستاوردهای اخیر دانشگاه خبر داد و افزود: اولین نمایشگاه دستاوردهای اخیر دانشگاه از اول تا سوم اسفندماه در سالن ایران دخت، همراه با بازدید اساتید دانشگاهی و دانشجویان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری بزرگداشت روز استاد از دیگر برنامه‌های انجام شده است. اساتید به همراه خانواده‌های خود به اردوگاه شهید باهنر دعوت شدند؛ این برنامه شامل مراسم رسمی در سالن همایش با معرفی اساتید برگزیده، سخنرانی وزیر اقتصاد و رئیس دانشگاه بود. همچنین ایجاد فضای تفریحی و برگزاری مسابقات بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز استاد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی از رونمایی کتاب صوتی نهج‌البلاغه خبر داد و عنوان کرد: این کتاب صوتی با همکاری رادیو نمایش و با صدای استاد منوچهری انجام شد. این کتاب صوتی به دانشگاه هدیه داده شد و یک اتفاق برای اولین بار در کشور بود که با حضور اساتید دانشگاه، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه رادیو، بزرگانی در عرصه نهج‌البلاغه کشور، مخصوصا جناب آیت‌ا... صدیقی رئیس بنیاد نهج‌البلاغه رونمایی شد.
 
حبیبی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی در تدوین و انتشار سند راهبردی سال ۱۴۰۱ دانشگاه علامه طباطبائی از دیگر اقدامات انجام شده است. یکی از اهداف اصلی مدیریت و ریاست دانشگاه این است که برنامه‌های دانشگاه بر ریل یک سند راهبردی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و توسعه حرکت کند.
 
وی اضافه کرد: از بدو ورود رئیس دانشگاه، کمیته ویژه سند راهبردی روی کار آمد و سند ابتدایی و کلی دانشگاه در ۸ سرفصل نوشته و سپس به اعضای هیئت علمی ۱۱ دانشکده عرضه شد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با توجه به سند راهبردی از تمامی دانشکده‌ها درخواست شد تا برنامه‌های خود را براساس ۸ هدف اصلی بیان کنند و درنهایت پیشنهادات ارائه شده توسط اساتید مورد ارزیابی قرار گرفت و برنامه‌ها و اقدامات آتی مشخص شد.

حبیبی ادامه داد: در سایت دانشگاه بخش اختصاصی سند راهبردی بارگذاری شده، مصاحبه متعدد صورت گرفته و اتفاقات اخیر نیز انعکاس داده شده است. همچین با روسای دانشکده‌ها مصاحبه شده تا روند پیشرفت سند راهبردی هر دانشکده مشخص شود.

وی تصریح کرد: این سند بصورت کتاب با طراحی زیبا تهیه شده و قصد داریم سند راهبردی ۱۴۰۲ را بصورت کتابچه منتشر کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه شعار دانشگاه مرجعیت در علوم انسانی و هدف اصلی آن تحول در علوم انسانی است گفت: ما قصد داریم این سند راهبردی به نحو احسن انعکاس داده شود تا اساتید و دانشجویان از برنامه‌های انجام شده و اقدامات آتی مطلع شوند.

حبیبی با عنوان اینکه باید در برند سازی دانشگاه کوشا باشیم افزود: با رسانه‌های ملی رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌ها ارتباط برقرار شده تا اقدامات صورت گرفته را منعکس کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: سعی شده با اساتید دانشکده علوم ارتباطات، ارتباط برقرار کنیم تا بزودی کمیته‌ای تشکیل شود که این کمیته پلی از طرف دانشکده علوم ارتباطات و روابط عمومی با رسانه‌های مختلف باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی عطنا را یکی از ارکان مهم دانشگاه دانست و اضافه کرد: عطنا محلی برای اظهار نظرات اساتید در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف است.

حبیبی با بیان اینکه عطنا یک رسانه تحلیلی است ادامه داد: سعی داشتیم میان عطنا و سایت دانشگاه تفکیک قائل باشیم، چرا که عطنا یک رسانه تحلیلی می‌باشد و سایت دانشگاه، رویدادها را بعنوان خبر و گزارش رسمی بیان می‌کند.
 
وی در پایان گفت: رسانه دانشگاه را در سال ۱۴۰۲ کاربردی خواهیم کرد و از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و مرتبط و انجمن‌های علمی_دانشجویی بهره خواهیم برد.
 
منبع: شماره نخست نشریه علمی دانشجویی رسا، اسفند 1401
گفتگو: محیا حق وردی لو

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار