۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۶۸۵

عطنا - دکتر علی انتظاری، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس دانشکده علوم اجتماعی راهبردها و اهداف برگزاری «نخستین همایش ملی وضعیت اجتماعی ایران» را تشریح کرد.

وی در این مورد گفت: این همایش را بر اساس درخواست سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار خواهیم کرد. هدف همایش همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، بررسی وضعیت اجتماعی ایران است؛ آسیب ها، کاستی ها و مسائلی که در جامعه داریم باید شناسایی شوند و بتوانیم تصویری از واقعیت جامعه داشته باشیم.

او ادامه داد: همچنین نقاط قوت، توانایی ها و ظرفیت هایی که در جامعه برای تعامل با آسیب ها و مسائل وجود دارد، همزمان مورد توجه بوده و بخش دوم و نقطه امید هستند تا بتوانیم تعامل مثبت داشته باشیم. جهت گیری کلی همایش ما، توجه و تأکید بر مردمی کردن مواجهه و تعامل با آسیب ها و مسائل اجتماعی و طراحی یک نگاشت نهادی است که بر اساس آن سازمان های مختلفی که متصدی تعامل و رسیدگی به آسیب های اجتماعی هستند، به جای استهلاک نیروهای خود و خنثی سازی همدیگر، بتوانند هم افزایی داشته باشند‌. این موضوع اصلی همایش ما است که در حال کار روی آن هستیم.

وی افزود: به چند نفر از اساتید، دانشمندان و پژوهشگران که درحال انجام فعالیت در این حوزه هستند، سفارش مقاله داده شده است. فرصت ارسال چکیده مقالات، اول اسفندماه است. با توجه به محدودیت زمانی و برگزاری همایش در ۱۴ و ۱۵ اسفند، انتظار ما از نویسندگان فقط ارائه چکیده مقاله است، اما برای ارائه اصل مقاله تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده فرصت دارند.

انتظاری در پایان گفت: البته سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از اوایل سال جاری در خصوص این همایش برنامه‌ریزی کرده، ولی ما در میانه این برنامه‌ریزی به آن پیوستیم. اجرا کننده اصلی این همایش دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است و از نظر لجستیکی و تامین اطلاعات، سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ازآن پشتیبانی می کند و همایش در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار