۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۶۲۷

عطنا - تکنولوژی های پیشرفته ، صنایع غول پیکر ، فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی ، انواعی از سرگرمی های متنوع و جذاب، شهرنشینی و شهرهای متراکم از اهن و آدم، رسانه ها و شبکه های نوین اجتماعی  در دسترس، دنیای پر از تنش، و پر از جنگ و فریب و نیرنگ،  نابرابری های اجتماعی و اقتصادی جهانی ، قدرت های بزرگ در حال افول ،  قدرت های نوین و نو ظهور،  جنگ فقر و غنا،  بحران انرژی،  بحران محیط زيست، جنگ تقریبا ۸ ساله عربستان ثروتمند و برخوردار از حمایت آمریکا و اروپا با یمن،  مردمانی فقیر و مظلوم، فتنه ها و جنایات رژیمی کودک کش و غاصب  بنام اسراییل، رجز خوانی های آمریکا بر علیه چین و  روسیه ، جنگ اکراین و روسیه ، بی ثباتی اقتصادی ایران ، جنگ دلار برای قدرت و نمونه هایی  مانند آن ،  این ها از شاخص های دنیای به شدت در حال دگرگون شدن است.

در این دنیای کنونی با اوصافی  که یاد شد، مردمی و کشوری بنام ایران ، که از تاریخ و فرهنگی کهن ، قوی و  ریشه دار برخوردار است که با عجین شدن  آن با فرهنگ توحیدی اسلام ، نمونه هایی از تمدن و علم را به جهانیان عرضه کرد و اکنون در هزاره سوم ، با انقلاب اسلامی و برقراری نظامی نه شرقی و نه غربی ، متکی به خود در اول و آغاز تجدید دوباره پیشرفت و تمدن نوین جهانی است، این کشور و این مردم  هر روز مورد تاخت و تاز انواع فتنه ها و آشوب های ریز ودرشت قرار دارد تا تسلیم نظام سرمایه داری صهیونی آمریکایی شود.

نزدیک به ۴۴ سال است که جبهه کفر جهانی و شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانش نگذاشته اند، یک روز آب خوش از گلوی مردم ایران  پایین برود.

و اکنون این هماوردی به نوک قله رسیده است. آمریکایی ها به شدت به برجام و مذاکره با ایران احتیاج دارند و ایران هم به سر و سامان دادن به اقتصاد خود نیاز دارد  اما هیچ کدام نمی خواهند ، هویت دیگری را قبول کنند. در نزد ایرانیان پرونده سران کاخ سفید،سیاه است .و در نزد سران آمریکا و اسراییل ، ایران تهدیدی جدی و جهانی بشمار می آید .

در آن طرف، اقدامات و مانورهای سیاسی،  رسانه ای ، اقتصادی ، امنیتی و...  کاخ سفیداست که هر از چندگاهی رونمایی می شود  تا مردم ایران را خسته و نا امید و پشیمان کند. و در این طرف نیز ایران در تلاش است تا دروازه ها  و سنگرهای فتح شده را که بزرگترین آن اخراج آمریکا از ایران و منطقه است ، را حفظ کند  و به پیشروی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی خود ادامه دهد.

در این میان اتحاد مردم ، انسجام مردم ، هوشیاری سیاسی مردم تعیین کننده است. که تحقق آن به میزان زیادی به سیاست ها و اقدامات  مسئولین نظام و بویژه قوای سه گانه در یاری رساندن به مردم و حل معیشت و فرهنگ مردم است.

انتظار می رود مسئولین با چشمانی باز از هر اقدامی که سبب وفاق اجتماعی و سیاسی بیشتر،  سبب امید و  نشاط اجتماعی  بیشتر،  سبب  دلگرمی و احساس سربلندی بیشتر مردم می شود،  فرو گذار نکنند. با سعه صدر و با هوشیاری از تخصص ها و مدیران متعهد و مسئولیت پذیر استفاده کنند.

اندکی صبر، صبح نزدیک است.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار