۲۸ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۰۴۵۹۶

عطنا - عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر استقبال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی از رشته‌های علوم انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه، گفت: در حال حاضر جاذبه برخی از رشته‌های علوم انسانی در حدی شده که در مقاطع کارشناسی ارشد تا ۵۰ درصد و گاهی بیش از ۵۰ درصد دانشجوها از رشته‌های غیر علوم انسانی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر هستند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه یکی از رشته‌هایی که بسیار مورد توجه این دسته از دانشجوها قرار دارد، رشته روان‌شناسی است، گفت: این دانشجوها در صحبت با مسئولان دانشگاه اعلام کردند که فکر می‌کنند در رشته‌های مرتبط با علوم انسانی بهتر می‌توانند ارایه خدمات داشته باشند و علاقه بیشتری هم به این نوع رشته‌ها دارند.

* جامعه کشش لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی را ندارد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل حضور این دانشجوها در رشته‌های علوم انسانی این باشد که جامعه کشش لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی را ندارد، خاطرنشان کرد: عدم جذب فارغ التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی باعث شده که آنها به سمت رشته‌های علوم انسانی بیایند تا از طریق تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری علوم انسانی موثر واقع شوند.

وی گفت: اتفاقا این دسته از دانشجوها بسیار باهوش هستند و می‌توانند در پایان‌نامه‌های میان رشته‌ای کارکردهای بسیار خوبی داشته باشند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار