۲۶ دی ۱۴۰۱ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۵۸۵

عطنا - هفته کذشته نشستی تخصصی در پارک علم و فناوری دانشگاه در خصوص نحوه اثر گذاری فین تک ها در دور زدن تحریم ها و رفع مسائل ارزی کشور تشکیل شد که مقرر گردید با تعامل مرکز همکاری های ریاست جمهوری این برنامه استمرار پیدا کند.

این نشست یکشنبه 18 دی ماه در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این نشست دکتر سیف رییس کل اسبق بانک مرکزی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص راهکارهایی که فین تک ها جهت رفع تحریم می توانند در پیش بگیرند گفت: تحریم یک پدیده ایستا نبوده و دارای پویایی هست لذا کسب و کار بخش خصوصی یا سیاست های دولتی جهت رفع تحریم ها باید دارای پویایی بوده و در پاسخ به شرایط راه حل های جدید ارائه نماید. وی ضمن اشاره به تجارب مختلف در مقابله با تحریم از پاسخ های طرف مقابل مبنی بر سیاست تحریم شرکت ها، سیاست تحریم دولت ها و د رنهایت سیاست تحریم افرادی که وارد مبادله تجاری می شوند گفت و بیان نمود تبادل مالی در سطح شرکت های بزرگ با راه کارهای مختلف وجود دارد اما در سطح شرکت های کوچک و متوسط این مشکلات بیشتر است.

آقای خسرو پور رییس گروه اقتصاد دیجیتال مرکز همکاری های ریاست جمهوری در این نشست فرآیندهایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال وجود دارد را تشریح نموده و مدل های مختلف تسویه ارزی را برشمرد. وی با اشاره به انجام مطالعه زمینه های مختلف فعالیت فین تک های کشورهای مختلف در مرکز همکاری های ریاست جمهوری اعلام نمود زمینه های همکاری با پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه اقتصاد دیجیتال فراهم است.

سرکار خانم دین محمدی دبیرکل ایران اتحادیه بین المللی رمز در این نشست با اشاره به فعالیت این اتحادیه در پارک علم و فناوری دانشگاه از اعلام آمادگی این اتحادیه جهت توسعه فین تک ها در سطح بین المللی خبر داد.

در این نشست استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدیران عامل برخی از فین تک ها نظرات خود در حوزه فعالیت رمز ارزها، فین تک ها و به طور کلی اقتصاد دیجیتال در سطح پارک دانشگاه را بیان نمودند.

دکتر مطیعی سرپرست پارک علم وفناوری ضمن اشاره به حضور حدود 15 فین تک در اکوسیستم نوآوری دانشگاه افزود دانشکدگان اقتصاد، مدیریت و حسابداری، علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه از جمله محافل علمی است که رشته ها وگرایش ها، استادان و دانش آموختگانی دارند که می توانند به توسعه این حوزه کمک نمایند. برپایی نشست های تخصصی مشابه، گردآوری ایده های نوآورانه از طریق برگزاری رویدادها و استقرار فین تک هایی که کمک به حل مسائل کشور می نمایند را از برنامه های آتی پارک علم و فناوری دانشگاه علامه برشمارد.

دکتر  محسن مطیعی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی به دنبال بهره گیری از دانش، دانش آموختگان و استادان حوزه های علوم انسانی در راستای حل مسائل کشور با ابزارهای فناوری و تجاری سازی و کاربردی سازی علوم انسانی هستیم. همچنین وی یکی از سیاست های پارک علم و فناوری را بستر سازی، تسهیلگری، برقراری ارتباط بخش عرضه و تقاضای فناوری را در راستای حل مسائل کشور دانست.

به گفته محسن مطیعی در صورتیکه بتوانیم ارتباط میان نیازهای کشور و دانش تخصصی موجود در دانشگاه را برقرار نماییم توانسته ایم تولید علم و فناوری را بر اساس تقاضا و رفع مسائل کشور پیش ببریم. یکی از مسائلی که کشور با آن روبرو است مسئله تبادل ارزی است. تحریم ها فرآیند طبیعی مبادله ارز را با دشواری روبرو کرده است.

وی افزود: بهره گیری از فین تک ها جهت کمک به رفع مسائل کشور هدف برگزاری این نسشت خواهد بود. از آنجایی که فین تک ها توسط بخش خصوصی اداره خواهند شد بسیار چابک تر از سایر شیوه ها به تغییرات محیطی پاسخ خواهند داد و توجه به آن ها با توجه به اینکه این بخش از اقتصاد مردمی است امکان گسترش و و توسعه را داشته و توانمندی در برابر پاسخ به تغییر شرایط را خواهد داشت. لذا اقتصاد مردم پایه و اقتصاد دانش بنیان ابزاری است که در بستر پارک علم و فناوری می تواند راهکار مبارزه با تحریم بوده و ضمن توسعه دانش ضمنی تولیدکنندگان کالا و خدمات علاوه بر کارایی در شرایط تحریم درصورتیکه در آینده اقتصاد بتواند به بازارهای بین المللی با شرایط بهتری متصل شود امکان اسکیل آپ این نوع از کسب و کار ها وجود خواهد داشت.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار