۱۸ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۴۵۶۵

عطنا - در خبرها آمده است که آقای محمد اسلامی بیدگلی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای عالی بورس به ساحت شهید حاج قاسم سلیمانی توهین کرده است.

توهین و اهانت آن هم از یک عضو هیات علمی دانشگاه مطرح کشور در علوم انسانی و اجتماعی آن هم در این شرایط ، نشان می دهد، این جور افراد یا از ابتدا راه و مسیر را اشتباه آمده اند و باید جایی می رفتند که متناسب با فهم و درک و ادبیات موهن شان، باشد و یا بعدا دچار دگردیسی فرهنگی و اخلاقی شده اند و حالا باید به جایی غیر از دانشگاه علامه‌طباطبایی بروند که متناسب با افکار و گفتار موهن خود باشند..

این که دستگاه‌های مسئول چه وظیفه ای دارند و چه باید بکنند، به خودشان برمی گردد . اما این که چرا یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی تا بدین حد از سقوط فرهنگی و اخلاقی و گفتاری رسیده است که به خود اجازه توهین به شخصیتی را می دهد که دنیا به عظمت و بزرگی این مرد اعتراف کرده است و سراسر زندگی خود و خانواده اش را وقف امنیت و آسایش ایران و ایرانیان و دبگر مسلمانان و غیر مسلمانان کرده است. این مسیله، مسئله ی کوچکی نیست و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. و جای تحلیل و تبیین دارد.

ایشان به چه حقی در حالی که عضو هیات علمی دانشگاه هستند این جایگاه را که منزلت اجتماعی و آبرو و اعتبار فرهنگی آن به همه اعضای هیات علمی فعلی و گذشته دانشگاه تعلق دارد، با این توهین زیر سوال ببرند و سبب تزلزل در اعتبار و منزلت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه شوند؟

آیا در معنا و مصداق ارزش های بنیادین فرهنگی و ملی ما ایرانیان تغییراتی ایجاد شده و ایشان زودتر از دیگران به آن آگاه شده اند؟ شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ، پاسخ منفی است، زیرا همگان عشق و علاقه مردم را در سومبن سالگرد شهادت این عبد مخلص و مجاهد در کرمان دیدیم.

آیا حجم سنگین عملیات روانی رسانه های صهیونی و سرمایه داری توانسته است دستگاه ادراکی ایشان را مختل کند؟ خودشان باید پاسخ دهند.

آیا ایشان هم به مانند برخی از نوجوانان و جوانان که گفتند تحت تاثیر فضای مجازی احساساتی شده اند، ایشان هم احساساتی شده اند و این گونه توهین های بی جا را روا دانسته اند؟ باز خودشان باید جواب دهند.

و آیا های دیگری که خوب است خودشان توضیح دهند ، چرا توهین کرده‌اند؟ آیا ایشان نمی دانند که حاج قاسم تا چه اندازه ای محبوب دل های بی شماری از مردان و زنان با ایمان و ایرانیان وطن دوست و شریف است و آنان این توهین را برنمی تابند. و اگر عذرخواهی نکنند و جبران نکنند طبعا باید مسئولیت توهین خود را هم بپذیرند. توهین به نماد اخلاص و نماد جهاد اکبر و جهاد اصغر و به نماد شرافت و مردانگی آن هم از سوی عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی، آیا به منزله توهین به ارزش های فرهنگی در دانشگاه نیست؟ ان هم نسبت به کسی که خود به تنهایی نماد یک * مکتب انسانی و آزادگی * است . و آیا وظیفه دبگر عزیزان از همکاران در زدودن آثار ابن توهین چیست؟

با هر معیاری که بخواهیم بسنجیم ، توهین آقای دکتر محمد اسلامی بیدگلی ، توهین به دیگر اعضای شریف دانشگاه اعم از همکاران هیات علمی و یا کارکنان محترم و زحمت کش اداری و به جایگاه و شان و منزلت دانشگاه است و ایشان باید پاسخگو باشند.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا از دریافت نظرات و یادداشت های دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه و صاحب نظران و کارشناسان در این زمینه استقبال می کند. 

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار