۰۷ دی ۱۴۰۱ ۰۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۴۵۲۶

عطنا - سومین مجمع گفت ‌وگوی تهران با مفهوم سیاست همسایه محور جمهوری اسلامی ایران با رهیافتی به سوی دوستی و اعتمادسازی با حضور سفرا، مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و اندیشمندان ۳۶ کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دکتر حمیدحکیم، استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی درباره اهمیت این کنفرانس اظهار کرد: برگزاری نشست هایی نظیر مجمع گفتگوهای تهران در شرایط حساس فعلی و با توجه به سیاست دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی و اولویت ارتباط با همسایگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه در حلقه اول موضوعات اقتصادی، امنیتی و سیاسی هر کشوری قرار دارند، تصریح کرد: از جمله موارد مهمی که در این نشست و در چهار محور برگزار شد برسیاست مستقل بودن ایران در همه حوزه ها بدون اتکا به شرق و غرب تاکید ویژه صورت گرفت و عنوان شد اگرایران بنایی برتعامل با هر کشوری را داشته باشد این تعامل باید به صورت دوطرفه و سازنده بدون هرگونه غرض ورزی و منفعت طلبی یک سویه باشد.

وی افزود: موضوع مهم دیگر این نشست پرداختن به مسائل روز دنیا از جمله اتفاقات غرب آسیا و جنگ اوکراین و روسیه بود و از غرض ورزی ها و یک سو بودن نظرات و دیدگاه های آمریکا و دیکته کردن ارزش های غربی به سایر کشورها انتقاد صورت گرفت.همچنین حضور مهمانان و مقامات سیاسی از چندین کشور دنیا در ایران، علاوه بر اینکه گام مثبتی در راستای موفقیت ایران برای اعلام و تاکید برتعامل مثبت و سازنده باهمسایگان را نشان داد از طرفی نیز خط بطلانی بر سیاست کنار گذاشتن و منزوی کردن ایران و همچنین شیطنت های خبری دستگاه‌های اطلاعاتی غرب از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشید.

وی با بیان اینکه موضوع افغانستان در این نشست به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: این نشست نشان داد که ایران برای برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه از هرگونه تلاش و در هر شرایطی دریغ نخواهد کرد و همیشه از ابزار گفتگو و مذاکره برای حل مسائل به نفع کشورهای دوست استفاده می کند.

حکیم در مورد تداوم برگزاری چنین نشست هایی نیز بیان داشت: به طور طبیعی تاثیرگذاری در منطقه و جهان نشات گرفته از تاثیرگزاری و ارتباط سازنده با کشورهای همسایه و پیرامون است از این رو برگزاری اینگونه کنفرانس ها در اینده که انتظار می رود به صورت منظم برگزار شود خواهد توانست جایگاه استراتژیک و قدرتمند ایران در منطقه و جهان را حفظ و ارتقا ببخشد و همچنین به کارآمدی حوزه سیاست خارجی کشور در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی کمک زیادی خواهد کرد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار