۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۴۶۰

عطنا - جنبش يا حركت دانشجويي را برخي صرفا به حوزه سياسي محدود كرده و در قالب مفهوم اعتراض دانشجويي در مقابل وضع موجود قلمداد می كنند.

این افراد حركت هاي ديگر نخبگاني در ساحت هايي همچون علمي، اجتماعي، فرهنگي و غيره را از حوزه جنبش دانشجویی خارج و در مفهوم حركت هاي جمعي جانمايي می كنند. اين افراد هدفي غير از اين ندارند كه وجهه دانشجو را صرفا در حوزه اعتراضي و به تبع آن ابزاري محدود سازند.

اما جنبش دانشجويي علاوه بر اينكه در كليه ساحت ها به معنای حركت به سوي آرمان هاست، در مقابل طرح ها و نقشه هاي استكباري و استعماري و بي عدالتي می ایستد و علاوه بر اينكه اعتراض و مبارزه مي كند به اصلاح امر و كمك به مظلومان نيز مي شتابد.

جنبش دانشجویی اگر در محدوده اعتراض باقي بماند و به ايجاد اميد به آينده بهتر در دل مردم نينجامد و در راستاي آرمان ها حركت نكند در حقيقت حود را محدود كرده و به بن بست رسيده است.

اگر جنبش را حركت جمعي منظم و با برنامه براي رسيدن به هدف معين بدانيم جنبش دانشجويي با حركتي منظم و با برنامه هاي نخبگاني به اصلاح ساختارها و كاركردها مي پردازد تا مردم بتوانند ضمن اميدواري به آينده ای روشن از برنامه هاي نخبگاني هم بهره مند شوند.

كاركرد اين جنبش به اجمال عبارت است از بالا بردن سطح آگاهي مردم و ايفاي نقش ميانجي بين مردم و قدرت و ساختارهاي اجتماعي و در نهايت تلاش براي اصلاح وضع موجود و رسيدن به وضع مطلوب. حركت علمي ، جهادي، فرهنگي، سازندگي، كمك به محرومان و غيره توسط دانشجويان به خودي خود از كاركردهاي جنبش دانشجويي است كه منطبق با آرمانهاي مترقي مي باشد. البته اگر آن را در ساحت محض سياسي محصور نسازيم كه در اين صورت حركتي محدود و ابزاري خواهد بود.

هر چند كه تاريخ جنبش دانشجويي ايران در مقاطع مختلف فراز و نشيب هاي زيادي داشته است ولي چهره نخبگاني و اصلاحي آن وجه غالب آن بوده است. در عصر حاضر نيز كه فضاي مجازي در جهت تغيير مغزها و افكار و انديشه ها و تبديل افراد به ربات به کار گرفته شده و تلاش می شود با تركيب اجزاي متعدد شيطنتت هاي تاريخي و مدرن خود خواسته هاي خود را بر ملتها ديكته كند جنبش دانشجويي بنا بر هويت نخبگاني خود به اين سبك و خوي استكباري اعتراض كرده و تمام تلاش خود را براي مبارزه با گردانندگان آن به كار گرفته است و با جهاد آگاه سازي و اطلاع رساني با تمام توان و به حول و قوه الهي و عنايت و توجهات حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف به سوي آرمان هاي خود در حركت است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار