۱۲ آذر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۴۴۱

عطنا - رشته حقوق از پرطرفدارترین گرایش‌های حوزه علوم انسانی محسوب می‌شود. هر ساله تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور در این رشته پذیرش می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این رشته دانشگاهی در حوزه‌های مختلف می‌توانند فعالیت کنند که معمولا وکالت محبوب‌ترین حوزه فعالیت فارغ‌التحصیلان حقوق است.

متقاضیان برای کسب پروانه و مجوز برای فعالیت در حوزه وکالت باید در آزمونی به نام آزمون وکالت که هم از طرف قوه قضائیه و هم از طرف کانون وکلا دادگستری برگزار می‌شود، پذیرفته شوند. هر ساله تعداد زیادی علاقه‌مند به حوزه وکالت در این آزمون‌ها به امید قبولی و کسب پروانه شرکت می‌کنند.

مانا قلائی دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی که به تازگی در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری توانسته با تراز بالای 12172 رتبه یک کانون وکلای دادگستری مرکز و رتبه سه کانون‌های وکلای دادگستری کل کشور را به دست آورد، گفتگویی با عطنا داشته است.

در این گفتگو قلائی با اشاره به پیشینه تحصیلی خود بیان کرد: در سال 95 در رشته حقوق و در دانشگاه آزاد بدون کنکور خرم‌آباد ورود پیدا کردم. دوره کارشناسی را 6 ترمه به پایان رساندم و بعد از پایان دوره کارشناسی در کنکور ارشد رتبه 40 کشور را به دست آور‌دم و در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به تحصیل شدم.

به گفته این رتبه برتر کانون وکلای دادگستری مرکز، دانشگاه علامه طباطبائی دارای اساتید بسیار کار بلد و خوبی است و جزو دانشگاه‌های الف در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به تعویق افتادن آزمون وکالت در سال 99 باعث شد در آن سال نتوانم در آزمون وکالت شرکت کنم، افزود: من متولد سال ۱۳۷۶ هستم، در آزمون وکالت 1401 قانونی تصویب شد که در هنگام ثبت‌نام فرد متقاضی باید 24 سال تمام داشته باشد، این قانون داشت من را از آزمون دور می‌کرد که خوشبختانه آزمون و ثبت‌نام بازهم به تعویق افتاد که این بار این موضوع باعث شد تا سن من به 24 سال تمام برسد.

رتبه یک کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه روزی حدود 6 تا 7 ساعت و حتی در بعضی مواقع تا 9 ساعت زمان صرف مطالعه می‌کردم، گفت: از من در مورد اینکه چگونه توانستم به این رتبه برسم زیاد سؤال می‌شود، من به همه افراد متقاضی می‌گویم که خواستن، توانستن است، باید به هدفی که دارید متمرکز باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

خواستن، توانستن است / گفت‌وگو با رتبه برتر کانون وکلای مرکز در آزمون وکالت

دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه عنوان کرد: برادرم که در رشته علوم قضایی تحصیل کرده و رتبه ارشد آن 15 بوده و همچنین در سال 98 رتبه‌ی یک دکتری جزا و جرم‌شناسی کشور را به دست آورده اصلی‌ترین مشوق من برای شرکت در آزمون وکالت و ورود به این حوزه بوده است.

قلائی با اشاره به اینکه بعد از کسب رتبه برتر در آزمون وکالت درخواست‌های مشاوره‌ای زیادی از سوی افراد متقاضی برای شرکت در این آزمون داشتم، افزود: با گروهی از افراد رتبه برتر تصمیم گرفتیم تیمی تحت عنوان سیفا تشکیل بدهیم. در سیفا مشاوره و برنامه‌ریزی آزمون‌های حقوقی، طرح تست‌های تألیفی و نکات آزمونی، رفع ابهامت و اشکالات علمی داوطلبان با حضور رتبه‌های برتر آزمون‌های حقوقی انجام می‌شود.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار