۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۰۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۴۳۸۹

عطنا - براساس تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی و دانشگاه علامه طباطبائی، طرفین از امکانات یکدیگر در تولید، ترجمه چاپ، نشر کتاب و مجلات تخصصی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل به زبان‌های پرگویش، در راستای توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده خواهند کرد.

معاون همکاری پژوهش دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم با تشریح روند نحوه همکاری این دانشگاه با موسسه الهدی، ابراز امیدواری کرد تا در سایه توسعه همکاری‌های معاون فرهنگی بین‌المللی دانشگاه علامه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین مؤسسه الهدی بتوان بضاعت علمی تولید شده در متن فرهنگ مکتوب کشور توسط دانشگاه مرجع علوم انسانی کشور (دانشگاه علامه طباطبایی) وارد عرصه‌های جهانی شده و به عرضه و ارائه مخاطبان خاص و عام برساند.

در این مراسم مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و هنری انتشارات بین‌المللی الهدی بر طراحی سازوکار نظام‌مند و روشمند دانشگاهی و علمی در امر ترجمه با همکاری استادان دانشگاه علامه و پژوهشکده ترجمه و سایر دانشکده‌های تخصصی این دانشگاه تاکید کرد و مقرر شد زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و محصولات فرهنگی کشور‌های مختلف با همکاری رایزنی‌های فرهنگی توسط موسسه الهدی فراهم شود.

براساس این یادداشت تفاهم تاکید شد تا طرفین نبست به فعال‌سازی نشریات علمی ترویجی و علمی تحقیقی برخی رایزنی‌های فرهنگی و نیز ترجمه و نقش همزمان مقالات و نشریات علمی تخصصی و علمی ترویجی و اشاره‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری محوریت مؤسسه الهدی اقدام کنند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار