۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۰۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۳۷۳

عطنا - به مناسبت گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی همایش همه علیه استکبار با حضور فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی و جمعی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

دکتر فؤاد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این همایش گفت: یکی از خاصیت‌های مردم ایران ملی‌گرایی است. زمانی که در کشور صحبت از چین و روسیه می‌شود، یک موج نارضایتی و مخالفت ایجاد می‌شود که این از یک جهتی خوب نیست، زیرا به روابط دوجانبه ضرر می‌زند.

وی افزود: آمریکا از دولت آقای روحانی عبور کرده، از جمهوری اسلامی هم عبور کرده و هدفش خود ایران است.

ایزدی بیان کرد: اکثر اساتید در محیط‌های دانشگاهی جز روسای معترضین اند و دانشجویان سر کلاس‌ها این را تجریه کرده اند. در دولت سابق هم آقای نیلی رئیس دانشگاه تهران جلساتی را به مدت دو سال با موضوع سرمایه اجتماعی با حضور اساتید جامعه شناسی، علوم سیاسی و دیگر رشته‌ها برگزار می‌کرد و بنده هم به این جلسات دعوت می‌شدم، اما چرا نمی‌دانم. با این اوصاف بنده در همان جلسات ابتدایی متوجه شدم که یکی از دلایلی که ما در کشور دچار کمبود سرمایه اجتماعی هستیم همین اساتید هستند.

وی اظهار کرد: در جلسات دانشگاه تهران هر یک از اساتید باید مطالبی را ارائه می‌داد با این وجود بنده هم آمار‌های سازمان ملل را به همراه نمودار در مورد وضعیت کشورمان نسبت به همسایگان و کشور‌های بریکس همچون برزیل، روسیه، چین و هند احصاء کردم و معلوم شد که وضعیت ما در خیلی از حوزه‌ها از این کشور‌ها بهتر بود.

ایزدی تصریح کرد: ذهنیت جامعه ما این است که ایران بدترین کشور دنیا است و این در حالی است که ممکن است که وضعیت کشور‌های دیگر از ما بدتر باشد

مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی نیز با بیان اینکه رسانه خیلی روی ذهن‌ها کار می‌کند، تصریح کرد: در دانشگاه‌های آمریکا اینطور نیست که مثل ایران همه چیز مجانی باشد. دانشجوی آمریکایی باید کلی کار کند تا بتواند خرج و مخارج سنگین دانشگاه خودش را تأمین کند.

وی تصریح کرد: آینده ایران روشن است و بستگی به شما دارد که چقدر برای ایران ارزش قائل هستید و چقدر کار خواهید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، بهاشمی بیان کرد: گر کسی خلاف بکند، خیلی فرق می‌کند با سیستمی بودن خشونت. در آمریکا سیستم خشونتی هست.

وی با اشاره به اینکه دشمن از اول به دنبال نابود کردن ایران بوده اضافه کرد: کسانی که در کرج به یک زن لگد می‌زنند. این‌ها مردم ایران نیست. این اتفاقات از واشنگتن، لندن و تلاویو هدایت شده است. از خودتان بپرسید! آیا این‌ها دنبال خوبی ما هستند؟ یا می‌خواهند ایران را نابود کنند؟ من از جوانان خواهش می‌کنم که در مورد این اتفاقات دقت کنند.

لارا حمدانیه دانشجوی لبنانی نیز گفت: باید بدانید اگر میخواهید جلوی شیطان بزرگ بایستید، این مقابله‌هایی علیه شما انجام می‌شود. این برنامه‌ها در لبنان هم پیاده می‌شود. منتها روشش متفاوت است.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که آمریکا برای لبنان دارد برنامه‌ریزی می‌کند و همه این کار‌ها در لبنان برای این است که حزب الله نقشی نداشته باشد. آمریکا می‌خواهد به مردم لبنان بگوید هرآنچه می‌کشید زیر سر حزب الله است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار