۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۰۴۳۷۰

عطنا - بر اساس گزارش مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه علامه طباطبایی رتبه نهم را در فرست دانشگاه های جامع کشور در سال 1399 - 1400 کسب کرده است. 

به گزارش اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دکتر سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی 110 دانشگاه کشور توسط گروه رتبه‌بندی ISC انجام گرفت. نتایج این ارزیابی در جلسه 958 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه به تاریخ 15/08/1401 تأیید و مصوب شد که رتبه مطلق هر دانشگاه اعلام شود.

دکتر فاضل‌زاده گفت: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 25 درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می‌باشد.

وی افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می‌­شود، جدول زیر بر اساس هر معیار اصلی نشان داده شده است.

فاضل‌زاده ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است: اطلاعات پژوهشی که جمع آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC می باشد، خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می­آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

وی گفت: در رتبه‌بندی سال 1400-1399، مجموعا تعداد 110 دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و براساس ماموریت، هر یک دسته بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفته اند. تفاوت این دسته بندی با رتبه بندی سال های پیش این است که در این دسته بندی، دانشگاه های زیرنظام به صورت مستقل می­باشد.

آمار حضور دانشگاه­‌ها براساس نوع دانشگاه به شرح زیر می­باشد:

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار