عطنا - دكتر علی خورسندی درمورد برگزاری شانزدهمین همایش بین المللی ارزیابی و تضمین كیفیت در نظامهای دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی توضیحاتی ارائه كرد.
خورسندی گفت: این همایش در دورههای قبل در دانشگاههای مختلف تهران و شهرستانها برگزار میشد اما تفاوت شانزدهمین دوره با سالهای قبل از جنبه بین المللی و نحوه اجرای آن است.
وی افزود: مدت زمان برگزاری این همایش هفت روز بوده كه پنج روز آن در شش ماه اخیر در پنج دانشگاه مختلف كشور برگزار شده و دو روز نهایی آن نیز با حضور ۹۰ سخنران داخلی و ۱۰ سخنران خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی این همایش از بحث كیفیت به عنوان مسئله و چالش كلیدی آموزش عالی ایران حدأقل در دو دهه اخیر سخن گفت و اظهاركرد: ما همزمان با رشد كمی و پذیرش صعودی دانشجویان به حدود ۳۰۰ درصد افزایش اما متأسفانه توسعه كیفی در آموزش عالی نداشتیم و همین عدم تناسب موجب ركود كیفیت در آموزش عالی و نبود نیروی انسانی مولد و ماهر و مورد رضایت كارفرما در بازار، صنعت، تجارت و خدمات عمومی شده است.
خورسندی دغدغه اصلی از برگزاری این همایش را بررسی دستاوردها و تجارب موفق دانشگاههای جهان و داخل كشورمان عنوان كرد و گفت: به همین دلیل ما این همایش را حدود پنج شش ماه است كه در كشور برگزار میكنیم.
وی به رادیو گفتگو گفت: برخی دانشگاهها در شهرستانها هستند كه تجارب بسیار خوبی در زمینه افزایش كیفیت دارند كه در دانشگاه تهران نیست و یا بالعكس و لذا این همایش موجب میشود كه دانشگاهها از دستاوردهای یكدیگر استفاده كرده و به افزایش كیفیت در آموزش عالی كمك كنند.
دبیر اجرایی شانزدهمین همایش بین المللی ارزیابی و تضمین كیفیت در نظامهای دانشگاهی گفت: ما در فرآیندهای آموزش عالی از نظر جذب و تدریس و منابع و محتوا شبیه كشورهای منطقه عمل میكنیم ضمن اینكه دانشگاه مدرن را حدأقل به لحاظ سازمانی نیز وارد كشورمان كردیم.
خورسندی متذكر شد: چكیده و مجموعه مقالات مربوط به این همایش چاپ خواهند شد اما خروجی همایش فقط به چاپ مقالات خلاصه نمیشود بلكه بحث ما در قالب توصیه سیاستی به وزارت علوم و وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش است.
عطنا را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید: