۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۳۶۱

عطنا - هر چه از آشوب شهریور و مهر ۱۴۰۱ در ایران می گذرد، صحنه آرایی و صحنه گردانی آشکار و پنهان این رویارویی تمدنی غرب چهارصد ساله با گفتمان انقلاب اسلامی ۴۰ ساله بیشتر نمایان می شود.صورت مسئله ساده و روشن است: هیچ تمدنی نباید هژمونی تمدن غرب جدید را به مخاطره بیندازد

به همین دلیل گزاره های سیاسی زیر برای آمریکا و صهیونیسم بین الملل در ادبیات جدید قدرت مهم و تعیین کننده است.

۱- آمریکا باید همچنان ابرقدرت و کدخدای بی چون و چرای جهان آینده هم باقی بماند.

۲- امنیت اسراییل این فرزند نامشروع و سراپا جنایت آمریکا باید در غرب آسیا خدشه دار نشود.

۳- کشورهای اسلامی و عربی در این جغرافیای سیاسی حساس جهانی همچنان باید نوکرهای بی چون و چرای تمدن لیبرالیسم آمریکایی و صهیونی باشند.

۴- انرژی، آب و منابع زیر زمینی و هم چنین شاه راه های مواصلاتی تجارت جهانی باید به نفع آمریکا و در کنترل آمریکا و اسراییل همچنان باقی بماند. 

۵- امکان ایجاد قطب های جدید سیاسی یا اقتصادی یا تمدنی غیر همسو با آمریکا نباید بوجود بیاید.

۶- در نظم سیاسی جدید جهانی باید کشورهای غرب آسیا به سمت کوچک سازی و ملت های قومیت گرای کوچک و بی قدرت و انفعال پیش روند که در نهایت تنها بخشی از دنیای دیجیتال نظام سرمایه داری در جهان رباتیک آینده باشند.

به همین دلیل باید ایران اسلامی که کانون اصلی تمدن نوین جهانی به شمار میرآید با هر وسیله ای تجزیه شود و از نقشه سیاسی قدرت منطقه ای حذف شود.

و راه کلیدی و اصلی و موثر آن رویارویی چند وجهی ، درون زا ، کاریکاتوری از اصل انقلاب اسلامی، و مبارزه علنی و آشکار با ستون خیمه ی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و شخص رهبری عزیز و مقتدر است. مردم زدایی انقلاب و ایجاد شکاف های عمیق در لایه های اجتماعی و جمعیتی مردم و افزایش و متراکم سازی نگرانی های روانی و اجتماعی و معیشتی مردم و نا امن سازی آن از مهم ترین سیاست های فعلی جبهه آمریکایی و صهیونی است.

این ها چهار چوب های زمینه ای و اصلی و عوامل دور و نزدیک آشوب های خشن و براندازانه فعلی است. لذا راه برون رفت و راه رویارویی با فتنه اخیر نیز باید متناسب با حجم و کمیت و کیفیت ورود آمریکایی‌ها و صهیونیست ها و اقمار آن باشد. 

کوچک شماری رویارویی فعلی و یا تقلیل آن به مباحث فرعی و کم اهمیت داخلی و غفلت از ایجاد جبهه ای منسجم داخلی و دوستان منطقه ای از طریق گروههای مقاومت و تعلل در بسیج هسته های حزب الله در منطقه و در جهان‌ بر علیه این نبرد تمدنی که اکنون میدانی شده است و تعلل و تاخیر در اقداماتی سریع اما صحیح در مدیریت راهبردی و مدیریت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در فضای مجازی و واقعی در معیشت و اقتصاد مردم ، به نفع جبهه آمریکایی صهیونی تمام خواهد شد.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار