۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۰۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۳۵۹

عطنا - کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با هدف تمرکز بر طرح مسئله، تولید ادبیات مشترک و عزم واحد در رابطه با تصویر کلان موضوع ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی برگزار می‌شود.
 
دکتر عباس پور، دبیر محتوایی کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی در گفت و گو با عطنا بیان کرد: «کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌‌های دانشگاهی در 7 محور تحت عناوین؛ سیاست‌ها، فرایند‌ها و دستاوردهای نو در حوزه ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی؛ مسائل و چالش‌های نوپدید در حوزه ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی؛ نقش انجمن‌های علمی در بازکاوی و ارتقای ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی؛ نقش آموزش ترکیبی در دوره پساپاندمی کرونا و چالش ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی؛ راهبردها، روش‌ها و راهکارهای نو برای ارتقای ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با تاکید بر ظرفیت‌های پارادایم میان رشته‌ای و فرا رشته‌ای؛ بازکاوی، نقد و تحلیل مسائل و چالش‌های نظام ارزیابی آموزش عالی در ایران و شناسایی و تحلیل تطبیقی تجارب برتر درخصوص تضمین کیفیت آموزش عالی در جهان، برگذار می‌شود.»

وی افزود که هدف اصلی در نظر گرفته شده برای این کنفرانس تمرکز بر طرح مسئله، تولید ادبیات مشترک و عزم واحد در رابطه با تصویر کلان موضوع ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی است.
 
این کنفرانس به دنبال بهبود تعاملات و ارتباط سازنده بین آموزش عالی و نظام‌های دانشگاهی از طریق تلفیق دو حوزه‌ی نظری و عملی با بهره گیری از قابلیت‌های پژوهشی و اجرایی دانشگاه‌ها و آموزش عالی است تا خبرگان، مدیران، کارشناسان و همه ذینفعان کلیدی در فرایند ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی بتوانند طرح مسائل، گردآوری، تحلیل و ارائه راهکارهای خلاقانه در این قبیل موضوعات داشته باشند. پس تلاش شد تا در چهارچوب قانونی فرصتی برای تبادل نظر و تجارب و بهره مندی از استعدادهای بین المللی، ملی و دانشگاهی فراهم شود.
 
سخنرانان این کنفرانس برخی شخصیت‌های ملی، اساتید برجسته در این حوزه و حدود پنج نفر از اساتید بین المللی از ژاپن، کانادا، انگلیس و سایر کشورها که به صورت آنلاین سخنرانی خواهند داشت؛ هستند. بنابراین فضای حضوری و آنلاین برای شرکت در کنفرانس فراهم است.
 
این کنفرانس از روز سه شنبه، هفده آبان ماه و از ساعت 8:15 دقیقه تا بعد از ظهر چهارشنبه، هجده آبان ادامه دارد و در قالب 12 پنل ارائه خواهد شد. افتتاحیه‌ی این کنفرانس روز اول و ساعت 8:15 دقیقه با حضور پنج سخنران کلیدی برگذار می‌شود.
 
عباس پور در رابطه با موضوع نشست اول این کنفرانس بیان کرد: «موضوعات ما برای این نشست‌های تخصصی ناظر بر بحث تحلیل انتقادی، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی با ارائه راهکارهای سیاستی است. پنل اول در واقع خروجی پیش پنل‌های کنفرانس را در بر گرفته است. ما 5 پیش پنل داشتیم که در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علامه طباطبائی برگذار شدند. مدیران پنل‌ها در این نشست اصلی حضور دارند و خروجی پیش پنل‌ها را در این پنل مورد بررسی قرار می‌دهند.
موضوعات مورد بررسی شامل دو دهه فعالیت نظام ارزیابی در ایران، روایت تجربی از ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، تجارب دانشگاه تربیت مدرس در حوزه تضمین کیفیت، بحث اعتبار بخشی در آموزش عالی با مرور تجربی آموزش علوم پزشکی و استقرار نظام اعتبار بخشی است.»
 
موضوع نشست‌های بعدی رویکرد یادگیری و تدریس تلفیقی در راستای تضمین کیفیت آموزش عالی و بحث یک پارچه سازی نظام ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی ایران هستند. این سه نشست به صورت موازی از ساعت 13:00 تا 15:00  روز اول برگذار می‌شوند و سه نشست بعدی که در ساعت 15:15 تا 16:45 به صورت موازی برگذار می‌شوند موضوعاتی مانند سیاست‌ها، فرایندها و دستاوردهای نو در حوزه ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی؛ مسائل و چالش‌های نو پدید در حوزه‌ی ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی و ارزیابی عملکرد پردیس‌های خودگردان دانشگاهی از آرمان تا واقعیت را در بر می‌گیرد.
 
موضوعات روز چهارشنبه نیز شامل؛ راهبردها، روش‌ها و راهکارهای نو برای ارتقای ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با تاکید بر تجارب برتر ارتقای ارزیابی و تضمین کیفیت؛ ارزیابی کیفیت آموزش در گروه تحصیلی هنر که با مشارکت فرهنگستان هنر این پنل مدیریت می‌شود؛ مسائل و چالش‌های سنجش و ارزش یابی آموزش عالی در دوره کرونا؛ برنامه‌ی عدالت تعالی و بهره وری؛ گامی به پیش برای ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش علوم پزشکی و آموزش ترکیبی در دوره پسا پاندمی کرونا و در آخر بحث ذینفعان نظام ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این نشانی مراجعه کنید.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار