۰۷ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۳۱۹

عطنا - نظر به اهمیت و ضرورت ارائه خدمات رشدی و پیشگیرانه مشاوره و روانشناسی به دانشجویان کارشناسی نوورودی، مرکز مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، واحد درسی مهارت های زندگی دانشجویی را برای کلیه دانشجویان کارشناسی نوورودی ارائه می دهد.

اهداف ارائه واحد درسی فوق، فراهم سازی زمینه های رشدی دانشجویان در حیطه های آشنایی با ماهیت زندگی دانشجویی، مقابله با چالش های زندگی دانشجویی، آموزش مهارت های تحصیلی، خودشناسی و توسعه توانمندی ها، خودمراقبتی، مهارت های ارتباطی و اجتماعی، مهارت های معنوی، آمادگی برای ازدواج، کسب آمادگی برای ورود به دنیای کار و شغل یابی،  همچنین پیشگیری از آسیب هایی همچون ورود به روابط عاطفی آسیب زا، مقابله با مصرف مواد روانگردان، پیشگیری از موارد abuse، انطباق و سازگاری با گرفتاری های خانوادگی، عدم ورود به روابط خطرساز، شناخت حالات نامساعد روحی و روانی و مقابله با آن، مقابله با استرس، جرات آموزی و جرات نه گفتن می باشند.

شایان ذکر است، در نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401، 60 کلاس درس مهارت های زندگی دانشجویی درگروه های مختلف آموزشی با مشارکت 27 استاد برای کلیه دانشجویان کارشناسی نوورودی ارائه و تشکیل شده است. ضمنا اساتید واحد درسی فوق قبل از حضور در کلاس در دوره های مهارت افزایی مرکز مشاوره شرکت کرده و در طول نیمسال تحصیلی تحت نظارت سرپرست بالینی (سوپروایزر) قرار دارند. جلسات بین مدرس واحد درسی و اساتید ناظر به صورت ماهانه برگزار می گردد. دانشجویان دارای مشکل در طول نیمسال تحصیلی شناسایی و در صورت تمایل به مرکز مشاوره ارجاع داده می شوند. کلاس درس مهارت های زندگی به صورت کارگاهی و مشارکت گروهی برگزار می گردد.

واحد درسی مهارت های زندگی دانشجویی، توانایی دانشجویان جدید را ارتقا می‌دهد

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار