۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۴
کد خبر: ۳۰۴۲۸۸

عطنا - بر اساس تحقیقات اخیرMckinsey، سال۲۰۲۱ سال دگرگونی بود: مردم، شرکت ها و جامعه به جای باقی ماندن در زمان حال، به دنبال تأثیرگذاری بر آینده خود بودند؛ سالی که امید واهی برای ایمنی جمعی، پایان پاندمی و بازگشت به حالت عادی از بین رفت. ‌‌

◻️در حالی که پیش‌بینی دقیق طبق شرایط دو سال اخیر بسیار دشوار است، اما سال ۲۰۲۲ شگفتی های زیادی به همراه دارد:

۱. رسانه های اجتماعی: کیفیت، حریم خصوصی بیشتر و تغییرات الگوریتمیپلتفرم‌ها بر حفظ حریم خصوصی و کیفیت محتوای فیدها تمرکز بیشتری خواهند داشت و الگوریتم های خود را اصلاح خواهند کرد. همچنین فیسبوک اعضا و درآمد خود را افزایش خواهد داد. به لطف محبوبیت روزافزون محتوای ویدیویی کوتاه، اینستاگرام و تیک‌تاک افزایش درآمدهای تبلیغاتی خواهند داشت، تا جایی که اینستاگرام به رشد بیش از ۵۰ درصدی خود ادامه می‌دهد.

۲. ورود متاورس : از وب دو بعدی به سه بعدیمتاورس (واقعیت مجازی یا 3web) که برخی آن را فضای اشتراکی مجازی می‌نامند، از طریق هدست های VR، عینک های AR یا اپ‌های گوشی های هوشمند قابل دسترس است. 3web در سال 2022 یک قلمرو درآمدزای چشمگیر خواهد بود که توسط برندهای بزرگ مثل نایک، آدیداس، گوچی، پرادا، پوما، مایکروسافت و افرادی چون زاکربرگ پشتیبانی می‌شود.

۳. شتاب رشد ارزهای رمزنگاری شده و NFTاستفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2022 روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد. توکنها سازوکار تبادلات در اقتصاد آنلاین جهانی را در بازار سرمایه ای که معادل 1.1 بیلیارد برآورد می شود، امکانپذیر می کند. این توکن‌های دیجیتال ممکن است برای خرید وسایل فیزیکی مانند نقاشی‌های واقعی، یا دارایی‌های مجازی مانند هنر دیجیتال استفاده شوند. سرمایه‌گذاری جمعی و دیجیتال (fintech)، با بهره گیری از امکانات توکن ها این امکان را به سرمایه‌گذاران میدهد تا در خرید و فروش طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها فعالیت کنند و این گام بزرگی در تحقق وعده های کریپتوکارنسی هاست.

۴. رشد هوش مصنوعی در خدمات غذایی و منابع انسانیهوش مصنوعی به خوبی می‌تواند مفهوم خلق، لذت بردن از غذا یا کاریابی را تغییر دهد. مدیر ارشد تیم هوش‌مصنوعی سونی، معتقد است: کمبود نیروی کار موجب شده است بسیاری از سازمان‌ها برای ارزیابی متقاضیان شغل از هوش‌مصنوعی استفاده کنند. از هیجان‌انگیزترین کاربردهای هوش مصنوعی در غذا، افزایش فوق تصورخلاقیت سرآشپز است.

۵. افزایش ارتباط؛ تحول بیشتر دیجیتالبسیار مهم است که جهان بخواهد روندهای دیجیتال جدید 5G و Wi-Fi 6 که اتصال سریعتری را ممکن می‌کنند را بپذیرد. اکثریت مدیران IT انتظار دارند در آینده خارج از محیط دفتر کار کنند، دستگاه‌های کوچک‌تر و هوشمندتر و هدفون‌های بی‌سیم و حذف نویز داشته باشند. کارمندان هیبریدی ممکن است در جلسات ویدیویی شرکت کنند و تماس های تلفنی را در هر جایی انجام دهند.

6. محل کار جدید، مهارت‌های جدید با تغییر مفهوم محل کار، تغییر مهارت‌ها مساله مهم بعدی است. با تقسیم کار نوین بین انسان، رایانه و الگوریتم‌ها ممکنست 75 میلیون شغل از شمار مشاغل موجود حذف و 133 میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود. مشاغل "انسانی" بسیاری رشد می‌کنند. بنابراین، هوش مصنوعی به‌جای اینکه «شغل ما را بگیرد»، امکان اشتغال در رشته‌های مختلف را تضمین می‌کند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار