۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۱۹۲

عطنا - دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پیامی فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تبریک گفت.  در متن پیام آمده است:

بسمه تعالی

«هر ساله شروع سال تحصیلی جدید نوید از تجدید همت استادان و دانشجویان برای گسترش محافل علم و معرفت، ارتقاء توانمندی ها و شکوفایی استعدادها دارد. با تبریک صمیمانه آغاز سال تحصیلی جدید به همه استادان بزرگوار، دانشجویان عزیز و همکاران محترم اداری که هادی و تسهیل گر این فعالیت مقدس هستند از خداوند منان توفیق همگان را در کسب هر چه بیشتر دانایی، افزایش بصیرت، قدرتِ تحلیل، نشر و به کارگیری علم مسئلت دارم .

در فرهنگ اسلامی، عالمان جامعه، وارثان انبیا الهی معرفی شده و آموزش و یادگیری عبادت است. هدف نهایی خلقت که عبودیت انسان‌ها است در پرتو علم و آگاهی معنا می‌یابد و یادگیری علم بر همه واجب شده است. علم نوری است که خداوند به انسان ها عطا می کند و این علم فراتر از کثرت آموزش و یادگیری است. از این بابت است که عالمان، خدا ترسند در حالیکه جاهلان مفتون خود هستند.

دانشگاه باغ علم و آگاهی است. در این باغ معرفتی، استاد و دانشجو از یکدیگر علم می آموزند و نتیجه این علم آموزی وقتی به خوبی محقق شده است که حاصل آن رشد تمامیت شخصیت استاد و دانشجو باشد. این به معنای تحقق انسانیت است و در اینجا است که علم لزوماً کثرت اطلاعات نیست بلکه علمِ جهت داری است که با فضایل اخلاقی پیوند دارد. علم سازنده ای است که در جهت خدمت به بشریت قرار می‌گیرد. در اینجا عالم خود ساخته است و وقتی در نقش استاد برمی‌آید مربی می‌شود و  همان گونه که پروردگار، رب و مربی عالم است او نیز مربی گری می‌کند اما این استاد به زودی در می یابد که باید در مواردی از نقش استادی خود به نقش شاگردی هم انتقال پیدا کند.

علم حقیقتی است که هر کس آن را به دست آورد استاد می شود. اگر شاگرد یا دانشجو عالم شد، استاد شاگرد می شود. به عبارت دیگر قرار نیست شاگرد همواره شاگرد بماند، او نیز باید از مقام شاگردی و دانشجویی به مقام استادی و معلمی برسد و در این هنگام معلمِ او شاگرد می‌شود و این رفت و برگشت همیشگی است.

در حالی سال تحصیلی را شروع می کنیم که بحمدالله نگرانی از شیوع بیماری کرونا به حداقل رسیده است و در ادامه ترم پیش، با آموزش حضوری و امکان تعامل فعال استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ظرفیت غنی، نشاط آفرین و سازنده ای که در این سالهای اخیر در اثر شیوع بیماری، مهجور مانده بود مجدداً فعال خواهد شد. خداوند را برای این نعمات شاکریم و بار دیگر سلامتی و توفیقات روزافزون همه عزیزان را از درگاه ایزدی مسئلت دارم.» 

                                                  
                                                                    دکتر عبدالله معتمدی
                                                                    رئیس دانشگاه

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار