۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ۰۸:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۱۸۹

عطنا - نهمین مدرسه تابستانی انجمن زبان‌شناسی ایران با برپایی 6 کارگاه تخصصی و با تدریس دکتر گلناز مدرسی قوامی از دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد.

روز نخست این مدرسه که 16 و 17 شهریور در شیراز برگزار شد، شرکت‌کنندگان در دو کارگاه ویژه آواشناسی با عناوين «ویژگی‌های نوایی گفتار» با تدریس گلناز مدرسی قوامی از دانشگاه علامه طباطبایی و «آواشناسی قضایی» با تدریس ماندانا نوربخش، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا  تشکیل شد.

روز دوم نیز سه كارگاه با عناوين «عملیاتی‌سازی جریان معنا و معنادرمانی: راهبردی گفتمانی به سبک زندگی» با تدریس حمیدرضا شعیری از دانشگاه تربیت مدرس و«واکاوی مؤلفه‌های افتراقی اسطوره و افسانه در فرهنگ عامه» با تدریس سیامک صاحبی از مدرسان دانشگاه فرهنگیان شیراز و «رویکرد شناخت‌گرا به مطالعه ادبیات» با تدریس آزیتا افراشی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) و «خُرد تاریخ‌نگاری در مطالعات ترجمه» با تدریس فرزانه فرحزاد از دانشگاه علامه طباطبایی و زهرا عاطف مهر برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه‌ها، مصطفی عاصی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ارتباطی مجازی ضمن مرور تاریخچه مدارس تابستانی انجمن بر اهمیت برگزاری این مدارس تاکید کرد.

همچنین رضامراد صحرایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز در ارتباطی مجازی به اهمیت تعامل دانشگاه با انجمن‌های علمی اشاره کرد و از تدابير اين دانشگاه براي جذب متخصصان زبان‌شناسي سخن گفت.  

مدارس تابستانی انجمن زبان‌شناسی ایران از تابستان سال ۱۳۸۷ با هدف تداوم فعالیت‌های علمی-آموزشي در فصل تابستان در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار