۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ۰۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۱۸۶

عطنا - سیدرضا نقیب‌السادات عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگویی با تسنیم درباره اربعین گفت: اربعین به عنوان یک نقطه و یا به عنوان یک جایگاهی که است که شاید بیش از 14 قرن هویت پیدا کرده است.

وی افزود: اربعین، جریان عادی و ساده نیست بلکه به دلیل آنکه بسترش دین است، منشأ الهی دارد. از این جهت نوعی زندگی و یا شکلی از زندگی را رواج می‌دهد که می‌توانیم از آن با عنوان سبک زندگی جدید یاد کنیم.

تمدن اسلامی با محوریت شیعه، الگویی را به دنیا ارائه می‌دهد که تمام مکاتب فکری جذب آن می‌شوند و ما می‌بینیم در راهپیمایی اربعین،‌ سوای از شیعیان،‌ سایر مذاهب اسلامی و حتی دیگر ادیان که شاید ریشه‌های الهی ندارند،‌ جذب عدالت، آزادگی و پیام عاشورا شدند. لذا اربعین الگوی جدید تمدن‌سازی را برای دنیا رقم می‌زند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار