۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ۰۷:۳۸
کد خبر: ۳۰۴۱۶۹

عطنا - اولین همایش ملی " تولید محتوای الکترونیکی برای علوم و ریاضی در دوره دبستان و پیش از دبستان " روز  پنجشنبه ۱۰ شهریور به صورت حضوری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد‌. برای بررسی موضوع با دبیر اجرایی همایش دکتر زهرا رحیمی، استادیار گروه آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی گفتگو کردیم.

دکتر رحیمی با اشاره به این که کرونا بر همه چیز خصوصا آموزش تاثیر زیادی گذاشت، اظهار کرد: ناگهان با فضایی مواجه شدیم که اغلب معلمان مجبور شدند بدون هیچ گونه آموزشی، شروع به تولید محتوای آموزشی کنند تا بتوانند با مخاطب خود ارتباط برقرارکنند. به تعبیر من آموزش مجازی همانند آموزش دادن در یک اتاق شیشه ای است. پس مخاطبان شما که پیش از این نظارتی برکار شما نداشتند، می توانند به وضوح ایرادات کار شما را متوجه شوند. تا پیش از کرونا، معلمان در کلاس هایی با درهای بسته فعالیت آموزشی انجام می دادند و شخصی برای نظارت بر آموزش آن ها نبود. اما آموزش فضای مجازی در کنار تمام مشکلات خود، موهبتی داشت و این دیوارها فرو ریخت و به جای آن دیوارهای شیشه ای قرار گرفت و نظام آموزشی بیشتر توسط والدین، همکاران و ناظرانی که تا قبل از این وجود نداشتند، رصد می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا همایشی برگزار کنیم تا خزانه ای از تولیدات محتوایی الکترونیک داشته باشیم. به علت این که این کارها از فیلتر داوری همایش رد شده است، تا حدی به استانداردهای مورد نیاز نزدیک تر شده است. داشتن این خزانه می تواند کمک حال معلمان و مکمل مسیر آموزشی آن ها باشد.

وی افزود: نکته دیگری که مرا ترغیب کرد تا وارد این مسیر شوم، این بود که معلمان وقت بسیاری را صرف تولید این نوع محتواها کردند. حتی به ناچار مجبور شدند که از دانش آموزان کمک بگیرند و حتی والدین آن ها نیز درگیر بحث آموزشی شدند. اگر مجموعه نظارت شده ای وجود داشته باشد، برای سال های آینده مفید خواهد بود. آموزش مجازی یک جریان نامیرا است و حتی ذائقه دانش آموزان نیز با وجود پتانسیل ها و فرصت هایی که آموزش مجازی در اختیار آن ها قرار داده است، عوض شده است. پس با داشتن این خزانه زحمت معلمان نیز کم تر می شود. حتی با بررسی کشور های دیگر متوجه می شویم که سایت های آموزشی معتبر و غنی دارند که تولیدات از قبل آماده و بارگزاری شده است و معلمان آن ها را دانلود کرده و استفاده می کنند. پس با برگزاری این همایش سعی کردیم ما نیز به همچین خزانه ای دست پیدا کنیم.

رحیمی در پایان تاکید کرد: در کنار بحث تولیدات محتوای بازی که در قالب بازی و ویدیوهای آموزشی الکترونیکی دریافت کرده بودیم، نیاز دیدم تا فرآیند پژوهشی نیز داشته باشیم و آثار دریافتی ما در قالب مقاله نیز بود. اما با توجه به عنوان همایش (تولید محتوا الکترونیکی برای علوم و ریاضی در دوره دبستان و پیش از دبستان) اتفاق جالبی رخ داد و قریب به اتفاق آثاری که فرستاده شدند، برای دوره دبستان بود. آموزش پیش از دبستان در نظام آموزشی ما، حوزه ای مهجور و مظلوم است و حتی در بحث تولید محتوای الکترونیک خودش را نشان می دهد. پس توصیه می کنیم که بهتر است در سال های آینده این همایش به طور خاص در حوزه پیش از دبستان دنبال شود، زیرا این بخش به توجه بیشتری نیاز داد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار