۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ۰۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۴۱۵۱

عطنا - دکتر محمد شرفی، مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی از کسب رتبه «الف» توسط 13 عنوان نشریه از نشریات علمی دانشگاه در ارزیابی سال 1400 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: مقایسه آمار نشریات در سال 1398 تا 1400 نشان می دهد که در سال 1398 تعداد دو عنوان و در سال 1399 فقط یک عنوان نشریه موفق به کسب عنوان الف شده بودند.

وی افزود: از 832 عنوان نشریه ارزیابی شده در زمینه علوم انسانی، 128عنوان نشریه رتبه الف دریافت کردند که از این تعداد، 13 نشریه متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی است و رتبه کسب شده بالاتر از میانگین است.

نشریات دانشگاه علامه طباطبائی که در سال 1400موفق به کسب رتبه الف شدند، عبارتند از:
-    فرهنگ مشاوره و روان درمانی 
-    پژوهش حقوق عمومی 
-    پژوهشهای راهبردی سیاست 
-    پژوهشنامه معارف قرآنی 
-    دولت پژوهی 
-    مطالعات مدیریت صنعتی 
-    مطالعات مدیریت گردشگری
-    روانشناسی افراد استثنایی 
-    مطالعات مدیریت بهبود و تحول 
-    پژوهش های اقتصادی ایران 
-    پژوهشنامه اقتصادی 
-    مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند 
-    Issues in Language Teaching      

مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگه علامه طباطبائی گفت: 21 عنوان نشریه نیز رتبه «ب» را دریافت کرده‌اند که از این تعداد، 3 عنوان موفق به کسب نمره بالای 795 شده اند. همچنین دو نشریه «پژوهشنامه مددکاری اجتماعی» و «برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای» نیز از رتبه "ج" به رتبه "ب" ارتقاء یافته اند.

۱۳ نشریه دانشگاه علامه طباطبائی موفق به کسب رتبه «الف» شدند

وی ضمن تبریک و قدردانی از مدیران مسئول، سردبیران، اعضاء هیئت تحریریه و کارشناسان نشریاتی که درکسب این موفقیت مهم نقش داشته اند بر تلاش و برنامه ریزی لازم برای ارتقاء سطح کیفی نشریات و کسب رتبه های بین‌المللی تأکید کرد.

دکتر شرفی بیان کرد: امیدوارم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و گام‌های برداشته شده در مسیر افزایش کیفیت علمی و بین المللی شدن نشریات، در آینده شاهد نمایه شدن نشریات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در معتبرترین پایگاه‌های بین المللی باشیم. 

گفتنی است در ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که در ابتدای سال جاری اعلام شد، 13 نشریه از دانشگاه علامه طباطبائی با نام های «پژوهش حقوق خصوصی»، «پژوهش های اقتصادی ایران»، «پژوهش های ترجمه در زبان و ادبیات عربی»، «پژوهشنامه اقتصادی»، «پژوهشنامه معارف قرآنی»،‌ «متن پژوهی ادبی»، «مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)»، «مطالعات مدیریت صنعتی»، «طالعات تجربی حسابداری مالی»، «مطالعات مدیریت گردشگری»، «اندازه گیری تربیتی»،‌ «پژوهش حقوق عمومی» و «پژوهش حقوق کیفری» به عنوان «نشریات هسته» معرفی شدند. نشریات هسته، نشریاتی هستند که کیفیت بالای آنها از نظر محتوای علمی، پس از بررسی و تحلیل کیفی توسط گروهی از متخصصان رشته های مرتبط، محرز شده است. شاخص هایی همچون به روز بودن موضوعات پژوهشی، کاربردی بودن یافته‌ها، خوانایی و کیفیت علمی، روش شناسی دقیق، ارائه فهم پذیری داده ها، بحث منطقی، استدلال دقیق و شیوه نتیجه‌گیری در انتخاب نشریات هسته مد نظر قرار می گیرد.

عطنا کسب این موفقیت را به جامعه علمی دانشگاه تبریک می گوید.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار