۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۰۶۸

عطنا - در این مراسم که با حضور رئیس و معاونان و همکاران برگزار شد، حداد عادل ضمن تسلیت گفتن به مناسبت ایام محرم، درباره انتخاب جانشین دکتر صحرایی گفت: ایشان به عنوان معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، مدتی است که مسئولیت سرپرستی دانشگاه فرهنگیان را به عهده گرفته است. در این مدت به دنبال انتخاب جایگزین وی بودیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دانشگاهی که بهترین نیروهای متخصص در این حوزه را در اختیار دارد، دانشگاه علامه طباطبایی است. به همین خاطر هم معاون سابق آموزش و پژوهش را از بین استادان این دانشگاه انتخاب کردیم و هم دکتر زندمقدم، معاون جدید آموزش و پژوهش را از جمع استادان مجربی که تجربه علمی و عملی در حوزه زبان شناسی کاربردی و آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دارند، برگزیدیم.

رییس بنیاد سعدی با تبیین کوشش‌های بنیاد افزود: نزدیک به چهل کتاب درسی که برای آموزش زبان فارسی به خارجیان تالیف شده است، در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم، که این دستاورد کمی نیست. این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی ایران، افتخار است. این دستاورد مدیون ایمان، عشق و تلاش دکتر صحرایی است.

وی درباره اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت و از نقش خطیر رئیس دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروهای کارآمد سخن گفت.

در ادامه سید باقر سخایی، مشاور رئیس بنیاد سعدی گفت: دکتر صحرایی فردی جدی، سریع، پرکار، مسئولیت‌پذیر وخوش‌فکر هستند. از ویژگی‌های بارز او، پرکاری و صریح بودن است.

وی در ادامه گفت: در خارج از کشور حدود هشت میلیون نفر ایرانی داریم. حدود دو میلیون نفر از آن‌ها واجد آموزش هستند و نیاز به آموزش زبان فارسی دارند که متاسفانه به این مهم دسترسی کاملی ندارند و ابراز امیدواری کرد دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش به این موضوع توجه کنند.

رضا مراد صحرایی ضمن تشکر از حداد عادل و کار جمعی در بنیاد گفت: بزرگترین دست‌آورد من در طی این هشت سال، جذب نیروی کارآمد برای بنیاد بوده است. تمام تلاش من هدایت افراد به سمت استعداد آنها بود. در دنیا اصول بیرونی آموزش زبان به اصول آموزش درونی آن ارجح است. یعنی هر کتابی متناسب با نیاز و ضوابط یک کشور تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: در آموزش و پروش مثلثی با سه راس داریم که راس بالایی محتواست. راس بعدی زیرساخت است ولی زیرساخت اصلی، معلم و فضای آموزشی است. راس سوم، زبان‌آموز است.

وی افزود: اساسنامه بنیاد سعدی را باید به عنوان سند درنظر گرفت و بر مبنای آن عمل کرد.

در ادامه، شهروز فلاحت‌پیشه، معاون بین الملل بنیاد سعدی ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر صحرایی گفت: در دوره ای که با دکتر صحرایی همکار بودیم تمامی تلاش ایشان در پیشبرد کار آموزش زبان فارسی در خارج از کشور مصروف میشد.

وی افزود: قطعاً در این مسیر مشکلات و موانع زیادی وجود دارد اما با کمک دوستان و استادان، این راه هموارتر می‌شود.

زندمقدم، معاون جدید آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، ضمن تشکر از حسن اعتمادی که ریاست بنیاد سعدی برای پذیرفتن وی در جمع خانواده بنیاد سعدی داشته، اظهار کرد: درباره رویکرد خود در معاونت آموزش و پژوهش گفت: عبارتی که در رویکرد علمی مطرح می‌شود این است که بدون پژوهش هرگز تصمیم نگیریم به عقیده من، ما می‌توانیم این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هم آموزش، هم پژوهش را در یک مدل مفهومی تعریف کنیم و کارها را جلو ببریم. پژوهش، پشتوانه آموزش است و آموزش هم در خدمت توسعه، تولید دانش، کارآفرینی و ترویج زبان و هویت ملی است.

دکتر زندمقدم از سیاست‌های اتخاذ شده در مدیریت بنیاد سعدی گفت: به صورت کلی با سه سیاست خواهیم رفت: اول، کارهایی که به صورت امور جاری انجام می‌دادیم؛ دوم، به سمت بهبود و ارتقا فعالیت فرآیندها و فعالیت هایی که انجام می‌دادیم، قدم برمی‌داریم؛ سوم، به سمت فعالیت‌های جدید خواهیم رفت و کارهای جدید تعریف خواهیم کرد. از همه همکاران محترم تقاضا دارم ما را در این امر مهم یاری رسانند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار