۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۰۶۵

عطنا - علم داده، هوش مصنوعی و فناوری مالی (فین تک) نقش مهمی را در پیشبرد اقتصادهای مدرن، جامعه، فناوری و بسیاری از زمینه های دیگر ایفا کرده است. اسمارت فین‌تک نسل جدید فین‌تک است که عمدتاً از ریاضیات مالی، علم داده و تکنیک‌های نسل جدید هوش مصنوعی و (DSAI) الهام گرفته و توانمند شده است. فین‌تک هوشمند یا اسمارت فین تک، بخش های  اقتصادی و مالی را تلفیق و تغییر می‌دهد تا مشاغل، خدمات و سیستم‌های اقتصادی و مالی هوشمند، خودکار، کل کسب‌وکارها  و شخصی سازی شده را هدایت کند. در سال 2021، حجم داده های جمع آوری شده 37 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافت و به 74 تریلیون گیگابایت رسید. اعداد کاملاً قابل توجه هستند.

بر این اساس قطب علمی ریاضیات مالی با همکاری دانشکده آمار، ریاضی و علوم رایانه دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه UiTM  مالزی یک مدرسه تابستانی مشتمل بر ده جلسه تشکیل داده است که در این مدرسه اساتید علم داده یادگیری ماشین و ریاضیات مالی از خارج و داخل کشور مطالب خود را ارائه داده اند،  در این مدرسه تابستانی به علاقمندان مطالب نظری، کاربردی و نحوه استفاده از علم داده، یادگیری ماشین و ریاضیات مالی در پیشبرد اقتصادی و راه اندازی فین تک ها (فناوری استارت آپ­های فین تکی ) که شعار مهم سال توسط مقام معظم رهبری ارائه شده است.

مخاطبین این مدرسه تابستانی اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته های ریاضیات مالی، علم داده و هوش مصنوعی بوده و همچنین مدیران، کارشناسان و فعالان بورس، بانک و بیمه در این مدرسه تابستانی حضور داشته اند.

مهمترین مطلبی که در این مدرسه تابستانی به علاقمندان آموزش داده شده، مسائل نظری مربوط به علم داده، یادگیری ماشین و ریاضیات مالی و همچنین نحوه استفاده از این دانش بزرگ در پیشبرد و ایجاد یک اقتصاد پویا در داخل کشور با استفاده از تجربه های جهانی و وضعیت موجود ملی می باشد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار