۰۶ تير ۱۴۰۱ ۰۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۳۹۹۵

عطنا - دکتر حسینعلی افخمی، مدیر گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات گفت: وزارت علوم سال گذشته پنج گرایش «روابط عمومی و امور اجتماعی»، «روابط عمومی و امور بین‌الملل»، «روابط عمومی و امور فرهنگی»، «روابط عمومی و صنعت و بازرگانی» و «روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی» در رشته روابط عمومی را مصوب کرده که امسال آمادگی راه اندازی دو گرایش «روابط عمومی و امور بین‌الملل» و «روابط عمومی و صنعت و بازرگانی» را داریم. دانشجویان با کد ۱۱۳۸ می توانند این دو گرایش را انتخاب کنند‌. ظرفیتی که برای امسال اعلام کرده ایم، شامل ۸ نفر در دوره روزانه برای هر گرایش است و برای دوره شبانه دانشجو نمی‌پذیریم.
 
وی بیان کرد: این اولین بار است که رشتۀ روابط عمومی در پنج گرایش برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه های دیگر تصویب می شود و دانشگاه ها می توانند دانشجو بگیرند. داوطلبان علاقه‌مند به این رشته دو گروه هستند؛ عده ای این رشته را در دوره لیسانس خوانده‌اند پس می دانند این رشته چیست و تعدادشان هم کم نیست. می دانید که سالانه بیش از ۵ هزار نفر  در دوره کارشناسی در رشته روابط عمومی در دانشگاه های ایران ثبت نام می کنند‌ که حدود ۱۰۰ نفر از آنها در دانشگاه دولتی علامه طباطبائی و گلستان و بقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی-کاربردی تحصیل می کنند. از این جمعیت ۵ هزار نفری سالانه، فرصتی برایشان پیدا شده که ۱۶ نفر به دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه ورود پیدا کنند. پس به نظرم متقاضیان برای این دو رشته می تواند خیلی زیاد باشد.

او افزود: از دو گرایشی که دانشگاه ما ارائه می دهد، یکی «روابط عمومی و امور بین‌الملل» و دیگری «روابط عمومی و صنعت و بازرگانی» است. برای سه گرایش «روابط عمومی و امور اجتماعی»، «روابط عمومی و امور فرهنگی» و «روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی» نیز امسال اعلام آمادگی نکردیم ولی برای سال های دیگر ممکن است پذیرش داشته باشیم.

افخمی در پایان گفت: این دو گرایش، شش درس پایه با عنوان‌های مفاهیم و نظریه های روابط عمومی، مدیریت روابط عمومی، روش های تحقیق در روابط عمومی، روابط عمومی و رسانه‌ها، اخلاق و مسئولیت‌های اجتماعی، نظریه رسانه‌های جدید دارند. این شش درس، اجباری و مشترک در دو گرایش هستند و ۴ درس نیز دروس اختیاری و ۸ واحد دروس اختصاصی است که باید گذرانده شود. اگر کسی هنوز انتخاب رشته نکرده یا مردد است باید در جریان باشد که دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، سابقه ای ۵۰ ساله در خصوص آموزش رشته روابط عمومی در ایران دارد. اگر افرادی از رشته های دیگر می خواهند به این رشته منتقل شوند، مانعی در انتخاب آنها وجود ندارد ولی احتمالاً باید 12 واحد درسی را به عنوان جبرانی بگذرانند تا هم سطح کسانی شوند که در دوره کارشناسی رشته‌ای مرتبط خوانده اند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
پر بازدیدها
آخرین اخبار