۰۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۸۷۲

عطنا- کتاب «منتظر» با محوریت معرفی شخصیت شهید استاد دکتر محمود رفیعی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی به همت انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر شد.

این کتاب، خاطرات شهید محمود رفیعی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و جانباز ۹۰ درصد است که در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال رونمایی و با تخفیف ویژه عرضه شد.

کتاب منتظر، زندگینامه و خاطرات شهید دکتر محمود رفیعی از جانبازان شهید دفاع مقدس است. دکتر محمود رفیعی، استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و جانباز 90 درصد دفاع مقدس بودند که زندگی‌نامه و شخصیت معنوی بسیار جذاب و پرکششی داشته‌اند. از نکات جالب پیرامون شخصیت ایشان این است که در طول زندگی پربرکت خود از نوجوانی همیشه به دنبال دیدار حضرت امام زمان علیه‌السلام بودند و دو بار موفق به این دیدار معنوی شده‌اند اما تا زمان حیات ایشان، اندک دوستان نزدیک ایشان که از این ملاقات‌ها اطلاع داشتند، اجازه‌ی بیان این مسئله را به خواست دکتر رفیعی پیدا نکردند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در آن مدت، خواب‌هایی هم دیدم که استاد من را قبول کردند و گفتند: چرا نمی‌آیی؟ زود باش، منتظرت هستم…

دل به دریا زدم و رفتم پیش استاد. گفتند: خوب چرا کلاسهای ادبیات انتظار نمی‌آیی؟ یادت می‌آید سه سال پیش بهت گفتم که این کلاس‌ها رو بیا؟ امام زمان علیه‌السلام رو ببین، درکش بکن و باهاش ارتباط بگیر؟ خیلی مشکلات ما به واسطه امام زمان علیه‌السلام برطرف می‌شه!

قبول کردم و برنامه سه‌شنبه‌های من کلاس ادبیات انتظار شد. از همان موقع بود که من شروع تازه‌ای را در زندگی کلید زدم. این کلاس‌های استاد محفل و پناهگاه من شد.

گفتنی است، کتاب منتظر در 156 صفحه مصور توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر و توسط فروشگاه نشر هادی عرضه شده است. این کتاب که تنها چند روز از رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌گذرد، بدون اینکه تبلیغ خاصی شده باشد، به عنوان کتاب پرفروش انتشارات شهید ابراهیم هادی معرفی شد.

گفتنی است، در انتشارات شهید ابراهیم هادی به خاطر اینکه شهید هادی گمنام بودن را برگزیده بود، در کتاب‌های انتشارات نیز اسم نویسنده نوشته نمی‌شود و در جلد کتا‌ب‌ها عنوان گروه نویسندگان شده می شود.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار