۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۶:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۷۹۲

عطنا - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر سه‌شنبه 6 اردیبهشت در دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی، دانشگاه را جزو اساسی‌ترین مسائل انقلاب خواندند و با تبیین نتایج و دستاوردهای چالش مهم و مستمرِ «نگاه انقلابی و نگاه جریان ضدانقلابی و واپس‌گرا به دانشگاه» گفتند: جمهوری اسلامی به دانشگاه امروز خود افتخار می‌کند و جوان دانشجو، امروز باید با تفکر و اندیشه ورزی، عمیق شدن در مسائل اصلی کشور و پرهیز از هرگونه انفعال و ناامیدی، آرمان‌های انقلاب و کار جدی و واقعی را از مسئولان کشور مطالبه کند.

دراین‌باره دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت‌علمی و رئیس پژوهشکدۀ تحول علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دانشگاه باید کلید حل مشکلات کشور باشد، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود پیرامون دانشگاه بازتعریف جدیدی داشتند که باعث احیا دانشگاه و هویت بخشی به آن شدند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که دانشگاه در مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، بحران آب، محیط‌زیست، بانکداری، اقتصاد و دیگر مسائل پیشرو باشد و به بیان راهکار بپردازد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه باید گره‌گشا و بن‌بست شکن باشد، عنوان کرد: دانشگاه نباید موقعیت و جایگاه منفعل داشته باشد و در حاشیه بماند بلکه باید پاسخگوی سؤالات و مشکلات مربوط به جامعه باشد تا تبدیل به یک دانشگاه انقلابی ‌شود.

فاتحی اظهار کرد: دانشگاهیان اعم از کسانی که سیاست‌گذار هستند مانند شورای انقلاب فرهنگی، مسئولین در وزارتخانه‌ها، استادها، مدیران و دانشجویان در راستای دانشگاه پویا و مسئله محور باید مسئولیت‌های بیشتری بپذیرند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلاتی که در دانشگاه وجود دارد به دست خود دانشگاهیان حل می‌شود، تصریح کرد: بعد از سخنان مقام معظم رهبری دانشگاه بیش‌ازپیش به جامعه بدهکار شد، البته دانشگاه‌ را در عمل باید یک مرکزیت علمی برای حل مشکلات متعدد در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بدانیم و دولت تا حد توان به آن بها دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مجموعه عوامل درونی و بیرونی باید دست‌به‌دست هم بدهند تا دانشگاه در جایگاه خود قرار بگیرد، افزود: در بخش‌هایی شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه‌های مختلف هستیم که به کمک دانشگاهیان انجام شده است که این امر باید تبدیل به یک خصلت در دانشگاه شود.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی دانشگاه،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار