۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۷۶۳

عطنا- کتاب «اقتصاد دانش‌بنیان: مبانی، مفاهیم و روش‌شناسی» اثر دکتر فرشاد مؤمنی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی و سید محمدباقر نجفی منتشر شد.

سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی کتاب «اقتصاد دانش‌بنیان: مبانی، مفاهیم، روش‌شناسی» اثر دکتر فرشاد مؤمنی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی و سید محمدباقر نجفی را منتشر کرد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «این کتاب درباره یک مسئله حیاتی، که شاید بتوان آن را مهم‌ترین نقطه عطف در تاریخ رشد بشر دانست، سلسله آگاهی‌های اولیه ارائه می‌کند و دربردارنده پیام‌های مهمی برای مخاطبان فارسی‌زبان است. این نوشتار بر این امید بنا شده است که بتواند در شرایط خطیر تاریخی، کمکی هر چند اندک به افزایش زمان آگاهی دانش‌پژوهان کند. در این کتاب نویسندگان کوشیده‌اند در پنج فصل، اندکی از آگاهی‌های پایه‌ای مورد نیاز برای فهم عالمانه انقلاب دانایی فراهم کنند و کتاب را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به خوبی می‌تواند سرفصل‌های مورد نیاز برای درسی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد اطلاعات، و موضوعات انتخابی در علم اقتصاد در مقطع کارشناسی را پوشش دهد.»

این کتاب شامل پنج فصل شامل فصل اول: مروری تاریخی بر زندگی اقتصادی بشر، فصل دوم، مهم‌ترین ویژگی‌ها و مفاهیم بنیادی اقتصاد دانش‌بنیان، فصل سوم، ویژگی‌های بنیادی دانش به عنوان مهم‌ترین عامل تولید در اقتصاد دانش‌محور، فصل چهارم، نهاد آموزش در عصر دانایی و فصل پنجم، اقتصاد دانش‌بنیان و ساختار فعالیت‌های اقتصادی جامعه است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار