۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۵۵۵

عطنا - همایش بین‌المللی تحولات جاری افغانستان و چشم‌انداز آینده چهارشنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

همایش بین المللی تحولات جاری افغانستان و چشم انداز آینده با هدف بررسی همه جانبه تحولات سیاسی در افغانستان با حضور استادن و پژوهشگران ایرانی و افغانی و پژوهشگران منطقه‌ای و بین المللی به صورت حضوری و مجازی در محل پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.

توجه به اهمیت تحولات جاری افغانستان برای مردم و نخبگان این کشور و همچنین جدی بودن موضوع وضعیت جاری و آینده ثبات این کشور برای منطقه و جهان از دیگر اهداف این همایش است.

همایش بین‌المللی تحولات جاری افغانستان

بستر‌ها و زمینه‌های سقوط جمهوریت در افغانستان، خروج غیرمسئولانه آمریکا و چالش حقوق بشری در افغانستان، چالش‌های درون سازمانی حکمرانی طالبان، طالبان و چالش امنیت داخلی، طالبان و چالش نظم و امنیت منطقه‌ای، چالش‌های حکمرانی و سیاست خارجی طالبان، طالبان و اقتصاد سیاسی منطقه‌ای و بین الملل، نقش همسایگان در آینده ثبات سیاسی افغانستان، سناریو‌های محتمل فراروی افغانستان از محور‌های این همایش است.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، استاد روابط بین الملل و معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، محمدقاسم عرفانی، رئیس مؤسسه تحقیقات صلح و توسعه کابل و دبیر علمی همایش، عابد اکبری، مدیر عامل مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر، محمدقاسم وفای زاده، استاد روابط بین الملل در دانشگاه کانازاوای ژاپن و وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ افغانستان و عباس بصیر وزیر پیشین تحصیلات عالی افغانستان و پژوهشگر مسائل افغانستان از سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش هستند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار