۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۵۰۵

عطنا - کتاب نظریه های آموزش؛ الگوها، راهبردها، روش‌ها، فنون توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده است.

مخاطب کتاب حاضر بیشتر دانشجویان رشته های روان شناسی و علوم تربیتی و همچنین معلمان می باشند، زیرا چارچوب و بخش بندی کتاب به گونه ای تنظیم شده که معلمان قادر باشند از آن به شکل  کاربردی  استفاده کنند و بتوانند با استفاده از مطالب کتاب که از کلی به جزئی تدوین شده، الگویی را برای خود برگزینند و در کلاس های خود استفاده کنند.

در آخر هر فصل نیز یک خلاصه فصل اضافه شده تا مخاطب محتوا را بهتر درک کند. بخش اول این کتاب از دو فصل تشکیل شده است که فصل اول آن به توضیح مفصل هرم آموزش و بخش دوم به طراحی آموزش و هدف های آموزشی پرداخته است.

بخش دوم این کتاب به نظریه های آموزش همچون نظریه آموزش بلوم، نظریه آموزشی ازوبل و نظریه آموزشی برونر پرداخته است. بخش سوم به الگوهای آموزش همچون الگوهای خبرپردازی، اجتماعی،فردی،نظام های رفتاری تاکید می‌کند. بخش چهارم به تشریح راهبرد های آموزش که شامل دو راهبرد اصلی مستقیم و غیرمستقیم است می‌پردازد.

بخش پنجم با عنوان روش های آموزش به روش هایی چون آموزش آشکار، سخنرانی بازخوردی، تسلط آموزی،مفهوم اموزی،بحث گروهی و آموزش از طریق یادگیری مشارکتی می پردازد. بخش فنون آموزش که بخش ششم این کتاب است به فن آموزشی روشنی بیان، فن آموزشی توضیح دادن، فن آموزشی پرسیدن سوال و فن آموزشی داربست زدن و ... تاکید دارد و در آخر بخش مدیریت کلاس و کنترل صحیح رفتارهای انضباطی دانش آموزان و مدیریت اثربخش تشریح شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب و خرید آن به این نشانی مراجعه کنید.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار