۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۴۷۲

عطنا- دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روز‌های سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است؛ این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت‌نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به‌فرمان امام خمینی (ره)، فتح مراکز مهمی همچون صداوسیما و پادگان‌های نظامی است که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.

در این باره حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسام الدین خلعتبری، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با بیان اینکه دهه فجر دارای دو مقطع بسیار مهم است، گفت: 12 بهمن نخستین مقطع مهم در این دهه است که ورود تاریخی امام راحل به خاک ایران، شکل‌گیری و پررنگ شدن مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه دومین مقطع مهم، 22 بهمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، افزود: دهه فجر در انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارد،12 و 22 بهمن ایام‌الله هستند، در این روزها ظهور و عظمت خداوند تجلی پیدا کرد.

باید نقش‌های مهم به جوانان واگذار شود

خلعتبری با تأکید بر اینکه امروزه به‌مرور باید نقش‌های مهم به جوانان واگذار شود، عنوان کرد: در ابتدا انقلاب مسئولیت‌ها به جوانان داده می‌شد و همان افراد در حال حاضر هم دارای مسئولیت هستند، بنابراین به‌مرور باید نقش‌های مهم به جوانان واگذار شود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی ادامه داد: در تحقق انقلاب، این نسل جوان بود که نقش اساسی را بازی می‌کرد، امروزه جوانان در قالب بسیج، کانون‌های مختلف، گروه‌های جهاد و راهیان نور در این مسیر گام‌های مهمی برمی‌دارند.

دین بالاترین تأثیرات را در عرصه‌های مختلف حیات بشری دارد

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دشمنان بسیار سرسختی دارد، تصریح کرد: مردم باید بدانند که حدود 400 سال است که دشمان تأکید دارند که دین نمی‌تواند نقشی در زندگی اجتماعی ایفا کند اما انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین می‌تواند بالاترین تأثیرات را در عرصه‌های مختلف حیات بشری داشته باشد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی اظهار کرد: ایام‌الله را باید بیش‌ازپیش یاد کنیم و جلسات بررسی و کرسی‌های آزاداندیشی مختلفی پیرامون مباحث گوناگون برگزار شود.

بیان نکردن دستاوردهای انقلاب، زمینه نفوذ دشمنان انقلاب را فراهم می‌کند

خلعتبری با تأکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین امری که می‌تواند حرکت بزرگی در جهان ایجاد کند، عامل دینی است، گفت: وقتی از گذشته یاد نکنیم دشمنان از همین موقعیت سوءاستفاده می‌کنند، اگر به دستاوردهای انقلاب توجه نکنیم، دشمنان همانند موریانه پایه‌های انقلاب را می‌خورند و تفرقه ایجاد می‌کنند که این موضوع پیامدهای مختلفی در پی دارد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با بیان اینکه بیان نکردن دستاوردهای انقلاب زمینه را برای نفوذ دشمنان انقلاب فراهم می‌کند، افزود: دشمنان گذشته را آن‌گونه که دوست دارند به نسل جوان دیکته می‌کنند تا همگرایی را از بین ببرند، انقلاب یک مسیری را آغاز کرده که در این مسیر اهداف بلندی مدنظر است و انتهای آن می‌تواند جهان را نجات دهد و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد کند.

توجه به انتخاب درست و ایستادگی در مقابل توطئه‌ی دشمن

وی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم افرادی را که خدمت‌گزار هستند در رأس کار قرار دهیم، عنوان کرد: ایران کشوری اسلامی و قدرت انتخاب جامعه بسیار بالا است، بنابراین با آزمون‌وخطا حرکت می‌کنیم، ممکن است خطاهایی در انتخاب مسئولین و انجام بعضی‌ها کارهای مختلف صورت گرفته باشد اما با انتخاب درست و همدلی مشکلات برطرف خواهد شد.

خلعتبری با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز، اقتصادی است که قسمتی از آن به تحریم ربط دارد، گفت: دشمن انقلاب تمامیت‌خواه است، رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند که سازش هزینه‌ای به‌مراتب بیشتر و دردناک‌تر از ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها داشته و دارد؛ و همچنین ایستادگی در مقابل توطئه‌ی دشمن، دستاوردها و موفقیت‌های مهمی برای ملت ایران در پی خواهد داشت.

عدالت باید به معنای واقعی در جامعه تحقق پیدا کند

این استاد دانشگاه اظهار کرد: به بیان کارشناسان بیش از آنکه مشکلات خارجی داشته باشیم، این امور داخلی و انتخاب‌های ناکارآمد است که باعث ایجاد مشکل شده؛ عدالت باید به معنای واقعی در جامعه تحقق پیدا کند و تعادل طبقانی ایجاد شود تا تاب‌آوری در بین مردم افزایش پیدا کند البته دوره جدید ریاست جمهوری، در حال انجام کارهای مؤثری است اما تا ریل‌گذاری صورت بگیرد به زمان نیاز است.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار