۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۴۱۹

عطنا- عضو هیئت انتخاب بخش «رادیو تئاتر» جشنواره فجر بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره، حضور آثاری با نوآوری در زمینه‌های مختلف چون صداگذاری، اجرا، بازیگری و کارگردانی در رادیو تئاتر است.

دکتر محسن حبیبی گفت: کیفیت آثاری که مورد داوری قرار گرفت، بسیار متنوع و متفاوت بود. تنوع هم در اجرا و هم در متون اجرایی بود و کارهایی هم البته کیفیت لازم را نداشتند.به طور مثال زمان کمی داشتند داشتند یا در زمره آثاری بودند که چندین بار مورداقتباس قرار گرفته بودند، که طبیعتاً انتخاب نشدند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ارتباط با معیارهای هیئت انتخاب  آثار برای جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: البته نظر داورها متفاوت است؛ اما آنچه  برای خود من اهمیت داشت، متن نمایشنامه بود. خیلی از آثار برای اجرا در رادیو خوب بودند؛ اما برای جشنواره‌ای در سطح ملی نه. به این دلیل که اکثراً اقتباسی بودند و برای من متن و نمایشنامه دست اول خیلی مهم بود. چرا که نمایشنامه و نویسندگی یکی از عناصر مهم  هر اجرایی است.علاوه بر کارگردانی، افکت  و صداگذاری محتوا بسیار مهم بوده و نویسندگی از ارکان اصلی است.

عضو هیئت انتخاب بخش رادیو تئاتر جشنواره، بیان کرد: در بین آثار انتخاب شده، چند نمونه بدیع و نوآورانه بود که من در اینجا نمی‌توانم اسامی آن‌ها را بگویم و در مجموع در جلسه نهایی که همه اعضا در هیئت انتخاب داشتیم آثاری با وجوه مثبت انتخاب شد که این وجوه در عرصه بازیگری، افکت و دیگر عناصر نمایش‌های مناسب در بخش رادیو تئاتر دیده می‌شد.

وی ادامه داد: گرچه من یک رای داشتم و ممکن بود اثری را مناسب می‌دانستم که در نهایت رای نیاورده باشد؛اما در مجموع بین هیئت انتخاب، آثاری با قابلیت‌های مثبت مورد تایید همه قرار گرفت. به طور مثال آثاری با ادبیات کهن یا با تکنیک جان‌مندانگاری (جان دادن به اشیا) یا آثاری که واقعاً اجرای آن‌ها در رادیو سخت است، مورد توجه شخص من قرار گرفت.

دکتر حبیبی با اشاره به نوآوری در آثار راه‌یافته گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره حضور آثاری با نوآوری در زمینه‌های مختلف چون صداگذاری، اجرا، بازیگری و کارگردانی در رادیو تئاتر است که با این تفاسیر به نظرم آثاری که در نهایت توانستند نظر اعضای هیئت انتخاب را جلب کنند و به جشنواره راه پیدا کنند، رقابت سختی را در جشنواره پیش رو دارند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار