۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۰۲۹۶۲

عطنا - آقای دکتر عبدالله آلبوغبیش استادیار رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی، در نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته، مسئولیت تدریس دو ماده درسی «ادبیات حماسی از فردوسی تا سیاوش کسرائی» و «ادبیات غنائی فارسی: سعدی و حافظ» را برای دانشجویان سال دوم و سال سوم مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی لبنان بر عهده داشتند. تدریس مزبور  به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد.


ماده درسی «ادبیات حماسی» ویژه دانشجویان سال دوم مقطع کارشناسی بود. برای ماده درسی یاد شده، حدود 20 دانشجو مشغول تحصیل بودند که خوش بختانه وقوف نسبتا خوبی به زبان و ادبیات فارسی داشتند.


همچنین دوره آموزشی دیگری از سوی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان این دانشگاه توسط سرکار خانم دکتر شهره سادات سجادی برگزار شدکه به شرح زیر گزارش می شود. این دوره از تاریخ 6 مارس 2021 مصادف با 16 اسفند 1399 الی 8 ژوئن 2021 مصادف با 18 خرداد 1400 برای دانشجویان ترم 6 دانشگاه لبنان به صورت مجازی برگزار شد.

این درس با عنوان «آموزش زبان فارسی به خارجیان» یکی از دروس بسیار مهم دورۀ آنها تلقی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش علاقۀ دانشجویان در امر گسترش زبان فارسی شده و در نهایت زبان شیرین فارسی با شتاب بیشتری در کشورهای دیگر رشد پیدا کند.

در این گروه 8 یادگیرنده حضور داشتند و این درس در مدّت 4 ماه و طی بیست و پنج جلسه تدریس شد. از جمله مباحثی که در طی ترم تدریس شد می‌توان به اصول آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، نحوۀ آموزش شنیدن، نحوۀ آموزش خواندن و نحوۀ آموزش صحبت کردن اشاره کرد. در جدول زیر جزئیات دقیق این دوره را مشاهده می‌نمائید:

گزارشی از تدریس ادبیات فارسی در لبنان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار