۰۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۹۱۱

1411394202533_amin khosroshahi-25رییس دانشگاه علامه طباطبائی از تخصیص ظرفیت جداگانه برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: ظرفیتی که برای دانشجویان خارجی در دانشگاه علامه در نظر گرفته می‌شود جدا از ظرفیت دانشجویان ایرانی است، به عبارت دیگر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی باعث کاهش ظرفیت دانشجوی داخلی نمی‌شود.
به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر حسین سلیمی با بیان اینکه پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی افزایش داشته است، افزود:حدود دو سال گذشته تنها 60 دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه تحصیل می‌کردند اما در حال حاضر نزدیک به 200 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
وی افزود: امیدواریم تا پایان دولت یازدهم تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه علامه به 400 نفر افزایش پیدا کند. البته هدف دانشگاه جذب دانشجوی خارجی بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت در نظر گرفته شده برای جذب دانشجویان خارجی با ظرفیت دانشجویان ایرانی متفاوت است، افزود: حضور دانشجویان خارجی ارتباطی با ظرفیت دانشجویان ایرانی ندارد و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی به معنی کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی داخلی نیست،چنانچه تعداد دانشجویان خارجی در یک رشته کم باشد، این دانشجویان در همان کلاس‌هایی که برای دانشجویان داخلی برگزار می‌شود شرکت می‌کنند اما اگر تعداد دانشجویان خارجی در یک رشته زیاد باشد، برای آن ها کلاس‌های جداگانه‌ای برگزار می‌شود.
سلیمی در پایان به این سوال که دانشجویان خارجی در دانشگاه علامه طباطبائی بورسیه هستند یا خیر، پاسخ داد: برخی از این دانشجویان از طرف دولت خود بورس شده‌اند و برخی دیگر با هزینه شخصی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار