۰۸ آذر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۱۹۲
شعر و انشانویسی
دانشجویان ایرانی توانستند در مسابقات شهر و انشانویسی جهانی ریکوز کسب مقام کنند.

به گزارش عطنا، شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم با نام مستعار سان (لینک) نتایج مسابقات شعر و انشاء نویسی ریکوز با موضوع «خرد راه ابریشم برای نجات تمدن» در بخش شعر و «راه ابریشم دوباره پیوند می‌زند» در بخش انشاء را اعلام کرد.

مسابقات ریکوز سالیانه از سوی دبیرخانه سان در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود و در چهارمین دوره آن که بهار سال 2020 اجرا شد، 92 شرکت کننده از 15 کشور آثار خود را به دبیرخانه این سازمان ارسال کردند.

دست نوشته‌های دانشجویان که باید به زبان مادری شرکت‌کنندگان نوشته می‌شد، گستره زبانی‌ای نزدیک به چهارده زبان زنده دنیا را پوشش می‌داد و این خود شاهدی بر اهمیت و گستردگی جغرافیایی و فرهنگی این مسابقات است که نزدیک به 80 کشور را در برمی‌گیرد.

در ریکوز 2020 شرکت کنندگانی از کشورهای مغولستان، یونان، انگلستان، افغانستان و ایران خوش درخشیدند و نام کشورهای خود را در منطقه کشورهای شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم طنین انداز کردند.

برندگان چهارمین دوره ریکوز به شرح زیر بودند:

در بخش شعر

  1. ماریا دیاکاکی از دانشگاه ارسطو تسالونسکی یونان

  2. باتزوریگ تورتاگتخ از دانشگاه ملی مغولستان

  3. کالین تان جن آی از دانشگاه مالایای انگلستان


در بخش انشاء

  1. گاندلوم ارکن از دانشگاه ملی مغولستان

  2. تواشینکو اخور از دانشگاه ملی مغولستان و شهربانو شمس از دانشگاه هرات افغانستان

  3. علیرضا خسرو زاده از دانشگاه علامه طباطبائی ایران


همچنین دیپلم افتخار این دوره در بخش شعر ریکوز به شرح زیر اعلام شد:

  1. علی زارع از دانشگاه شهید بهشتی ایران

  2. علی احسان طاهری از دانشگاه علامه طباطبائی ایران

  3. طراوت مظفریان از دانشگاه گیلان ایران


دیپلم افتخار در بخش انشاء نیز به شرح زیر اعلام شد:

  1. علیرضا الیاس از دانشگاه هرات افغانستان

  2. ناهید رئوف از دانشگاه کابل افغانستان

  3. شمس الله از دانشگاه کابل افغانستان


جا دارد این دستاورد بزرگ فرهنگی و نام آوری دانشجویان ایران و افغانستان را به جامعه دانشگاهی هر دو کشور تبریک ویژه بگوییم، دانشجویانی که نماد همدلی و قدرت ارتباط فرهنگی منطقه راه ابریشم را در آثار خود نشان دادند و نوشتند که فرهنگ ورای مرزهای جغرافیایی و تقسیم بندی های سیاسی می تواند رشته ای باشد برای گره زدن ارتباطاتی که جهان مدرن امروز به آن نیاز دارد.

در همین راستا، موضوع‌های مسابقه ریکوز 2021 اعلام شد. علاقه مندان می توانند آثار خود را با موضوع «آواز راه ابریشم» در بخش شعر و پاسخ به این پرسش که «دانشگاه‌ها و دانشجویان برای همزیستی صلح آمیز، شکوفایی متقابل و حفظ تنوع فرهنگی پایدار درحوزه راه ابریشم چه می‌توانند بکنند؟» در بخش انشاء به دبیرخانه سان ارسال کنند. اطلاعات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار