۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۳۸۳۲
حسین سلیمی
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه نیاز به جراحی بزرگ در اقتصاد داریم، گفت: در بحران شیوع ویروس کرونا و تحریم شاهد تأمین نیازهای کشور در بخشی از اقتصاد کشور بودیم که نسبت به کشورهای دیگر نشان از شکوفایی ایران داشت.

به گزارش عطنا و به نقل از فارس، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اشاره به شکوفایی ایران در تأمین نیازهای کشور در بحران تحریم و کرونا گفت: برای تحقق جهش تولید و رسیدن به منویات مقام معظم رهبری در رشد علم و فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی احتیاج به تغییر نگاه در حوزه اقتصاد داریم چرا که دو ویروس کرونا و تحریم صدمات زیادی به کشور وارد کرد که برای بازسازی و ترمیم آسیب ها نیاز به جراحی بزرگ در اقتصاد و کمک به کسب و کارها داریم.



باید روند فعالیت کسب و کارهای سنتی و غیر اقتصادی تغییر کند

وی افزود: در حال حاضر کسب و کارها و تولیدکنندگانی که بر اساس سیستم سنتی و غیر اقتصادی که دارای بهره‌وری پایین هستند، فعالیت می کنند نیار به کمک دولت دارند تا بتوانند فعالیت خود را در راستای جهش تولید رونق دهند که البته باید روند فعالیت این بنگاه ها بر مبنای روش های اقتصادی تغییر کند.



در دوران شیوع کرونا و تحریم، شکوفایی ایران در تأمین نیازهای کشور رقم خورد

سلیمی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی در بخشی از کسب و کارها که بر اساس سیستم جهانی فعالیت می کنند، شاهد بودیم که در دوران شیوع کرونا و تحریم، شکوفایی ایران در تأمین نیازهای کشور رقم خورد که این ویژگی باید ادامه پیدا کند.



در تاریخ علیه هیچ کشوری چنین تحریم هایی اتفاق نیفتاده است

وی ادامه داد: در تاریخ علیه هیچ کشوری چنین تحریم هایی اتفاق نیفتاده است. خوشبختانه در شرایط سخت بیماری کرونا در حوزه مواد غذایی کشور دچار خلاء جدی نشدیم چرا که ذخایر نیازهای کشور بهتر از کشورهای صنعتی تأمین شد از طرفی باید بگویم امکان رشد و توسعه صنعت در کشور وجود دارد زیرا در کسب و کارهای درون فضای مجازی شاهد رونق هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار