۳۰ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۹۰۹۰۷
محمد رسولی

سرپرست ارشد بخش دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم گفت: سلسله نشست های تاریخی شهرهای راه ابریشم در حال برگزاری است و تاکنون به بررسی وضعیت کلی و تاریخی راه ابریشم، کشور کره، کشور ازبکستان و کشور ایران پرداخته شده است.


به گزارش عطنا، محمد رسولی در گفت و گو با خبرنگار عطنا اظهار کرد: دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم همانطور که از اسمش مشخص است فعالیت های مختلفی را در زمینه های فرهنگی انجام می دهد و مهمترین فعالیتی که شروع کرده‌ایم و در حال انجام آن هستیم سلسله نشست های تاریخی شهرهای راه ابریشم است.


او ادامه داد: بخش های مختلف برنامه راه ابریشم را بررسی می کنیم که ببینیم شهرهای راه ابریشم چه تأثیری را بر تاریخ و فرهنگ داشته‌اند و اینکه این برنامه ها به طور کلی می خواهند تاریخ و فرهنگ را نمایان کنند.


رسولی با اشاره به نشست های برگزار شده به همت این دبیرخانه تصریح کرد: تاکنون چهار نشست برگزار کرده‌ایم که در نشست مقدماتی، تاریخ کلی از راه ابریشم، اینکه این راه چطور شکل گرفت و بر سر چه مسائلی تجارت در این راه به وجود آمد و چطور مردم در این راه جابه‌جا می شدند و اینکه چگونه کالاها، فرهنگ و اندیشه خودشان را به دیگر ملت ها معرفی می کردند، ارائه شد.


سرپرست ارشد بخش دانشجویی شبکه دانشگاه های راه ابریشم افزود: جلسۀ دوم در مورد کشور کره جنوبی بود که در آن جلسه نقشی که این کشور در این مسیر ایفا می کرد بررسی شد. اینکه کره چگونه در این مسیر تأثیرگذار بود و چه اِلمان هایی از کره در این مسیر وارد شد و چه اِلمان هایی را در فرهنگ خودش از این مسیر اقتباس کرد.


وی در ادامه اذعان کرد: در جلسه سوم، نقش تاریخی کشور ازبکستان بررسی شد. اینکه این کشور چه تأثیراتی در مسیر راه ابریشم گذاشته و چه نکته کلیدی و حساسی در این راه داشته است.


رسولی در پایان گفت: جلسه چهارم، به بررسی شهرهای ایران در مسیر راه ابریشم می پردازد. این نشست با سخنرانی دکتر بهرام امیر احمدیان، استاد مطالعات منطقه ای و ژئوپلتیک دانشگاه و کارشناس ارشد  اوراسیا برگزار می شود. در این نشست به بررسی نقش ایران و شهرهایی که در مسیر این راه قرار داشته اند پرداخته می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار